''geen bal mee te maken'' ? ? Ik zal iets genuanceerder reageren.
Door de DIA aanpak gaat de ambu meteen richting melding rijden, als na enige tijd uitvragen blijkt dat er geen ambu nodig is (komt weinig voor, de melder wil een ambu dus wordt er voor de zekerheid toch maar een gestuurd) dan moet die van/in de buurt van de meldlocatie rijden naar een andere locatie waar een DIA melding is. Door DIA zijn er veel ambulances op weg, het gaat een beetje op rijdende paraatheid lijken, maar ambulances VWS laten posten in de buurt van bewezen hoogrisico wijken. Punt is dat er door heen en weer rijden naar verschillende inzetlocaties en het per omgaande honoreren van een ambulance, ambulances sneller bezet worden dan voorheen. Als dit geen nadeel is dan was DIA al jaren geleden al ingevoerd. Voorstanders van het DIA systeem hoor ik daar nauwelijks over.
Als ik te lomp was mijn welgemeend excuses maar in mij opzicht is het lood om oud ijzer. Zeker met uitvraagsystemen als proqa/nts krijgt volgens mij iedereen die een scheet dwars zit een ambu. Dus rijden op een melding doe je dan toch wel. Ook is vaak aan het adres wel te zien of de DIA wat wordt ja of nee. huppel de puppelstraat Ter hoogte van nr 7 kan je donder op zeggen. Ook adressen zonder huisnr zijn meestal gevalletjes op straat en gaat gewoon een ambu naar toe.
Ergens in dit topic zijn de cijfers over de gehonoreerde 112 meldingen. in HM is dat 92 % van de gevallen weet ik uit mn hoofd.
VWS zijn volgens mij toch altijd?? Of je nou op een post zit of in de stad een boodschapje aan het doen bent of gewoon aan het rijden naar een post of ziekenhuis toe. Soms sta je dan bijna om de hoek van een melding. De andere keer moet je mischien een stukje verder rijden....