Directe Inzet Ambulance (DIA)

Auteur Topic: Directe Inzet Ambulance (DIA)  (gelezen 124747 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 18 februari 2013, 22:56:06
RAV Hollands Midden @ambulancehm

MKA en RAVHM tevreden na 1e dag #DIA : 91.9% terechte inzet na #112 verzoek om #ambulance Tijdwinst wordt nu concreet!
10:35pm · 18 Feb 13 ·

stuiterbal

• Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 18 februari 2013, 23:03:19
Zeker weten doe je niks in dit leven en misschien ben ik wel te naïef...... alleen is die ambulance er nog steeds eerder ongeacht wat de motieven zijn.

Ik mag hopen dat met de aanrijtijden die al onder druk staan ze niet zullen besluiten om auto('s) uit de paraatheid te halen.... In heel het land wordt de werkdruk al als hoog ervaren en ik denk niet dat mensen er (en dan vooral de chauffeurs) sneller door zullen gaan rijden/werken.  Een capaciteitenprobleem is er 1 van de meldkamer en dus van de RAV....

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 19 februari 2013, 21:18:09

In 32 uur 64 #112 meldingen met #DIA en 4 cancels ambu (3x naar HA, 1x geen ambu want slo wilde niets). MKA en #RAVHM erg enthousiast. 1/2
Daarbij 2 reanimaties die dus sneller werden bereikt door 1e ambu. #DIA werkt dus in #MKA en is doorbraak in NL meldkamersystematiek.
7:21pm · 19 Feb 13

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2013, 00:09:55

In 32 uur 64 #112 meldingen met #DIA en 4 cancels ambu (3x naar HA, 1x geen ambu want slo wilde niets). MKA en #RAVHM erg enthousiast. 1/2
Daarbij 2 reanimaties die dus sneller werden bereikt door 1e ambu. #DIA werkt dus in #MKA en is doorbraak in NL meldkamersystematiek.

Is dit RAV HM Twitter?   RAVHM erg enthousiast, de medewerkers ook??
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EM physician

• AIOS
  • Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2013, 00:24:18
#DIA werkt dus in #MKA en is doorbraak in NL meldkamersystematiek.

Snelle constatering. Jumping to conclusions?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2013, 08:22:49
Is dit RAV HM Twitter?   RAVHM erg enthousiast, de medewerkers ook??

Medewerkers vallen niet onder de RAV?

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #36 Gepost op: 20 februari 2013, 09:51:14
Medewerkers vallen niet onder de RAV?

Dat de leiding van RAVHM en in het bijzonder de medisch manager erg enthousiast zijn, hoeft niet direct te zeggen dat het merendeel van de collega's van de rijdende diensten MKA hetzelfde erover denken.

En wat EM physician terecht aangeeft, men trekt wel heel snel een conclusie.... "het werkt".

Ik denk overigens wel dat DIA de toekomst gaat worden.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

oma

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 20 februari 2013, 10:03:51
Dat allemaal omdat een wiskunde meisje een werkstuk moest schrijven voor school waarbij moderator RAder in de literatuurlijst is opgenomen.

Ik moet altijd grijpen naar de braakneiging onderdrukkende medicijnen zodra zorgmanagers op grond van helemaal niets of een hoop onsamenhangende cijfers enthousiast worden. Het heeft niets met evidence te maken om op grond van een paar meldingen al grote woorden als "doorbraak" te roepen, laat staan roepen dat het voor heel Nederland nuttig is.

Het zou een doorbraak zijn als de RAV's in Nederland een complicatieregister gaan bijhouden, duidelijk maken of de vaardigheden van individuele ambulanceverpleegkundigen nog steeds op peil zijn en een overzicht per regio aanleveren waardoor iedereen weet of ze de 15 minuten norm halen.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #38 Gepost op: 20 februari 2013, 18:31:41

Maar in hoeveel van deze gevallen zou de patiënt of het slachtoffer nadeel hebben ondervonden in geval van 1 minuut "vertraging" en hoeveel EHGV is hier uitgerold omdat achteraf wellicht toch wat snel voor de optie ambulance is gekozen? Ik denk dat een centralist een drempel voelt om uiteindelijk toch te cancelen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 20 februari 2013, 18:43:15

#DIA De stand op dit moment vanaf onze start: 116x 112 meldingen en 7 afgebroken ritten (6%). Gemiddeld 2-3 minuten eerdere start 1e ambu.
5:47pm · 20 Feb 13