Directe Inzet Ambulance (DIA)

Auteur Topic: Directe Inzet Ambulance (DIA)  (gelezen 125106 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

guest14264

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 22 februari 2013, 12:49:37
Mij wordt hier kwalijk genomen door moderators dat ik centralisten afschilder als prutsers, de realiteit is dat deze MMA de schijn wekt dat er een stel debielen werkt die niet in staat zijn om op voorhand een ambulance te sturen, zoals in de benoemde andere regio's waar men wel regelmatig binnen een minuut de eerste ambulance op de weg heeft.

Zo kwam het anders niet alleen bij de moderatoren over.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 22 februari 2013, 12:52:55
Beste OR 24; Heb je zelf ervaring als MKA centralist?

Nee, ik heb geen ervaring als MKA centralist. Wel een beetje ervaring met de zorg, tevens zijn er mensen die vinden dat ik het wel aardig gedaan heb op terrein van de wetenschap. Ik acht mezelf ook prima in staat om te stellen dat dit geen wetenschap is. Het is vreemd gegoochel met cijfers wat men wil verpakken in een wetenschappelijke jasje.

Voorts is het zo dat er het cultuurtje van gewone hulpverleners samen met hun sensatiezoekende fanclub doordraaft, de feiten negeert en niet durft te zeggen dat het niet eens acceptabel zou zijn als een meldkamer vele kostbare minuten tijd verspilt voor ze eindelijk eens een ambulance alarmeren.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 22 februari 2013, 12:55:19
Zo kwam het anders niet alleen bij de moderatoren over.

Moet je niet bij mij zijn, ik ben geen project begonnen om centralisten twee tot drie minuten sneller te laten werken bij spoedmeldingen. Als het mogelijk is om deze mensen zoveel kostbare minuten sneller te laten werken kun je niet concluderen dat het gaat om hoogwaardige en doelmatig werkende centralisten toch?

guest14264

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 22 februari 2013, 13:06:04
Moet je niet bij mij zijn, ik ben geen project begonnen om centralisten twee tot drie minuten sneller te laten werken bij spoedmeldingen. Als het mogelijk is om deze mensen zoveel kostbare minuten sneller te laten werken kun je niet concluderen dat het gaat om hoogwaardige en doelmatig werkende centralisten toch?

Laatste wat ik erop wil zeggen voordat ik offtopic ga en het een spelletje is van ik vind dit blabla.
De opmerking die jij maakte kwam ook bij mij over alsof je centralisten voor de kaak zet.

Er komen ook zat zinloze taxi telefoontje op de MKA (Ja ik heb een dag meegelopen in BZO), sommige zijn dan zo lastig dat je gewoon niet snel genoeg kan weten wat er precies is.
Zomaar een ambulance wegsturen zonder enige informatie kleven ook risico's aan zoals andere beschrijven.

Maar ik ga nu in stand meelezen, kan hier verder niet dieper op de stof ingaan, ben toch maar een fotograaf die er niks van weet....  98uiye

oma

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 22 februari 2013, 13:16:38
Laatste wat ik erop wil zeggen voordat ik offtopic ga en het een spelletje is van ik vind dit blabla.
De opmerking die jij maakte kwam ook bij mij over alsof je centralisten voor de kaak zet.

Er komen ook zat zinloze taxi telefoontje op de MKA (Ja ik heb een dag meegelopen in BZO), sommige zijn dan zo lastig dat je gewoon niet snel genoeg kan weten wat er precies is.
Zomaar een ambulance wegsturen zonder enige informatie kleven ook risico's aan zoals andere beschrijven.

Maar ik ga nu in stand meelezen, kan hier verder niet dieper op de stof ingaan, ben toch maar een fotograaf die er niks van weet....  98uiye

Je bent ook burger die afhankelijk kan zijn van een snelle en goede hulpverlening.

Zelfs het ambulancepersoneel dat hier serieus vindt dat het een nuttig project is of er iets van begrijpt is geen afspiegeling van alle ambulanceverpleegkundigen in Nederland. Het is ambulancepersoneel dat hier lid is en een soort verdedigingsdrang heeft of liever niets durft te posten over managers.

Een hele grote groep ambulanceverpleegkundigen is geen lid hier, terwijl ze kotsen van alle bedenkseltjes die zogenaamd de kwaliteit zouden moeten verbeteren volgens de beleidsmakers. Als ik de vakbonden moet geloven maakt de achterban zich grote zorgen over de kwaliteit. Het is jammer dat er een angstcultuur bestaat waardoor deze mensen alleen als grote groep hun zorgen kenbaar kunnen maken, tegenwoordig is het namelijk gewoon zo dat de ambulanceverpleegkundige met kritiek zijn biezen kan pakken.

Als het hier een hulpverleningsforum is voor en door hulpverleners mogen die dingen wel benoemd worden. Ik sta namelijk dubbel en dwars achter iedereen in de zorg die zich wel zorgen maakt om onbegrijpelijke veranderingen, rapporten, onderzoeken, kosteneffectiveit, prestatie indicatoren terwijl men elke dag ziet dat het er niet beter op wordt.

Laten we wel zo realistisch zijn dat vakbonden van ambulanceverpleegkundigen via de media hun zorgen over kwaliteit kenbaar maken in 2013, terwijl ambulancepersoneel hier op forum vol passie druk is geweest in het verleden om hetzelfde te verdedigen of te bestempelen als goede ontwikkelingen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #105 Gepost op: 22 februari 2013, 13:30:18

Als het hier een hulpverleningsforum is voor en door hulpverleners mogen die dingen wel benoemd worden. Ik sta namelijk dubbel en dwars achter iedereen in de zorg die zich wel zorgen maakt om onbegrijpelijke veranderingen, rapporten, onderzoeken, kosteneffectiveit, prestatie indicatoren terwijl men elke dag ziet dat het er niet beter op wordt.

Laten we wel zo realistisch zijn dat vakbonden van ambulanceverpleegkundigen via de media hun zorgen over kwaliteit kenbaar maken in 2013, terwijl ambulancepersoneel hier op forum vol passie druk is geweest in het verleden om hetzelfde te verdedigen of te bestempelen als goede ontwikkelingen.
Ik denk dat wij hier alle gelegenheid geven voor een goede pittige en inhoudelijke discussie, zelfs als deze discussie op het scherpst van de snede is.
Maar dan nog steeds gaat het hier om de toon die de muziek maakt. Als ik dan lees welke uitspraken en benamingen je hier durft neer te zetten, ben je op dat moment erg verkeerd bezig. En dan komt het woordje respect weer naar voren, respect is nog steeds de boventoon hier op het forum. Ook in dit soort discussies!!

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #106 Gepost op: 22 februari 2013, 13:43:27
Ik denk dat wij hier alle gelegenheid geven voor een goede pittige en inhoudelijke discussie, zelfs als deze discussie op het scherpst van de snede is.
Maar dan nog steeds gaat het hier om de toon die de muziek maakt. Als ik dan lees welke uitspraken en benamingen je hier durft neer te zetten, ben je op dat moment erg verkeerd bezig. En dan komt het woordje respect weer naar voren, respect is nog steeds de boventoon hier op het forum. Ook in dit soort discussies!!

Dan zal ik wel een gevoelloos mens zijn...ik heb mij nog geen 1x gekwetst gevoeld door uitspraken van 024. Terwijl ik toch een lekenhulpverlener ben, zorgmanager ben geweest etc.

Begrijpend lezen is ook een vaardigheid.

RemRoof

P.S. Schrijf jij dit als moderator of op persoonlijke titel?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #107 Gepost op: 22 februari 2013, 13:47:04

P.S. Schrijf jij dit als moderator of op persoonlijke titel?
Zolang ik in het zwart schrijf schrijf ik op persoonlijke titel. En als men woorden bezigt als "prutsers" en "debiel" dan mag ik daar wat vinden. Ook op persoonlijke titel. ::)

KNRM Katwijk aan Zee

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #108 Gepost op: 22 februari 2013, 13:48:16
De vraag is of het project DIA wel bij de MMA vandaan komt.....  ^-^ Das las ik ergens, maar vraag me af hoe je daarbij komt...

oma

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 22 februari 2013, 13:55:13
De vraag is of het project DIA wel bij de MMA vandaan komt.....  ^-^ Das las ik ergens, maar vraag me af hoe je daarbij komt...

Zelf even onderzoek doen, iets wat jij ook kan doen. Helemaal niet zo moeilijk hoor.