Laatste wat ik erop wil zeggen voordat ik offtopic ga en het een spelletje is van ik vind dit blabla.
De opmerking die jij maakte kwam ook bij mij over alsof je centralisten voor de kaak zet.
Er komen ook zat zinloze taxi telefoontje op de MKA (Ja ik heb een dag meegelopen in BZO), sommige zijn dan zo lastig dat je gewoon niet snel genoeg kan weten wat er precies is.
Zomaar een ambulance wegsturen zonder enige informatie kleven ook risico's aan zoals andere beschrijven.
Maar ik ga nu in stand meelezen, kan hier verder niet dieper op de stof ingaan, ben toch maar een fotograaf die er niks van weet....
Je bent ook burger die afhankelijk kan zijn van een snelle en goede hulpverlening.
Zelfs het ambulancepersoneel dat hier serieus vindt dat het een nuttig project is of er iets van begrijpt is geen afspiegeling van alle ambulanceverpleegkundigen in Nederland. Het is ambulancepersoneel dat hier lid is en een soort verdedigingsdrang heeft of liever niets durft te posten over managers.
Een hele grote groep ambulanceverpleegkundigen is geen lid hier, terwijl ze kotsen van alle bedenkseltjes die zogenaamd de kwaliteit zouden moeten verbeteren volgens de beleidsmakers. Als ik de vakbonden moet geloven maakt de achterban zich grote zorgen over de kwaliteit. Het is jammer dat er een angstcultuur bestaat waardoor deze mensen alleen als grote groep hun zorgen kenbaar kunnen maken, tegenwoordig is het namelijk gewoon zo dat de ambulanceverpleegkundige met kritiek zijn biezen kan pakken.
Als het hier een hulpverleningsforum is voor en door hulpverleners mogen die dingen wel benoemd worden. Ik sta namelijk dubbel en dwars achter iedereen in de zorg die zich wel zorgen maakt om onbegrijpelijke veranderingen, rapporten, onderzoeken, kosteneffectiveit, prestatie indicatoren terwijl men elke dag ziet dat het er niet beter op wordt.
Laten we wel zo realistisch zijn dat vakbonden van ambulanceverpleegkundigen via de media hun zorgen over kwaliteit kenbaar maken in 2013, terwijl ambulancepersoneel hier op forum vol passie druk is geweest in het verleden om hetzelfde te verdedigen of te bestempelen als goede ontwikkelingen.