Directe Inzet Ambulance (DIA)

Auteur Topic: Directe Inzet Ambulance (DIA)  (gelezen 126124 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2013, 18:18:52
Niets wat een 'goede' zorgmanager niet op kan lossen toch?  :-X

Ik begrijp een beetje uit je posts dat je DIA wel goed vindt maar niet snapt dat het niet al lang gangbare praktijk is?

Remco

Natuurlijk ben ik voorstander van snellere en betere zorg. Alleen op een manier waabij de burgers en het ambulancepersoneel zelf ook merken dat het er allemaal beter op geworden is.

Hier merkt alleen twitter en het volgende rapport er iets van.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #121 Gepost op: 22 februari 2013, 18:27:11
Ambulances die op een directe inzet gealarmeerd worden krijgen een a2 urgentie. Als blijkt tijdens het uitvragen dat er toch een opgehoogd moet worden naar een A1 urgentie gebeurd dat ook en wordt de ambu hiervan op de hoogte gesteld.
Daar ben ik blij om. We zitten er niet op te wachten om (te pas en) te onpas ambulances met A1 urgentie te laten rijden.
Als het moet, ok, dan moet het. Maar anders niet.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


KNRM Katwijk aan Zee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #122 Gepost op: 22 februari 2013, 19:53:40
Reddingsbrigade.....? Toch eens beter je huiswerk gaan doen in al je vrije tijd.... ;-)

De tijdswinst wordt behaald in bepaalde medische problemen. Het uitvragen duurt dat gewoon langer. Natuurlijk duurde het voorheen lang niet altijd twee minuten voordat er een ambulance werd gealarmeerd. Het gaat ook om een selectief aantal ritten. Die tijd wordt nu terug gebracht. Als een melder helemaal in paniek zijn kan je ze geruststellen door aan te geven dat de ambulance al is gealarmeerd en kan er in alle rust verder worden uitgevraagd en gestart worden met melderinstructies. Duidelijker kan ik het niet maken.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #123 Gepost op: 22 februari 2013, 19:58:25
Uit de twitterberichten leek het of er structureel een tijdswinst zou zijn van 2-3 min. Dat wekt verbazing bij insiders.
Het staat voor de buitenwereld wel erg leuk, maar kenners (zie hier dus) verbazen zich daar terecht over.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #124 Gepost op: 22 februari 2013, 20:06:37
Rader, die Wim Breeman die onder het eerste bericht stond, is dat degene die de twitter in handen heeft waarvan jij de berichten hier zet?

Misschien leuk om hem hier eens uit te nodigen mee te praten. Google @ "Wim Breeman" levert op dat dit een verpleegkundige specialist betreft. Ik heb een beetje het idee dat we hier meer "over" spreken dan "met".
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


stuiterbal

  • Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #125 Gepost op: 22 februari 2013, 20:31:32
Rader, die Wim Breeman die onder het eerste bericht stond, is dat degene die de twitter in handen heeft waarvan jij de berichten hier zet?

Misschien leuk om hem hier eens uit te nodigen mee te praten. Google @ "Wim Breeman" levert op dat dit een verpleegkundige specialist betreft. Ik heb een beetje het idee dat we hier meer "over" spreken dan "met".

ik weet wel bijna zeker dat die wim breeman niet achter de twitter zit van RAVHM. Hoogstwaarschijnlijk is dat de MMA of een ander directielid van hollands midden. Hoewel iedereen zich natuurlijk van harte uitgenodigd mag voelen om zich in deze discussie te mengen denk ik dat het vooral dan een discussie/aanval zal worden op de persoon.

Volgens mij zijn we gaat het om een "idee" hier wat besproken wordt.


Jan de Nooij

  • MMA RAVHM en MKAHM
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • RAV en MKA Hollands Midden
Reactie #126 Gepost op: 22 februari 2013, 22:08:56
Ik heb met belangstelling alle reacties op dit forum-item gelezen en omdat ik een groot voorstander ben van inhoudelijke discussies met open-vizier, reageer ik onder mijn eigen naam en ben ik bereikbaar via mijn e-mailadres voor iedereen die behoefte heeft aan 1 op 1 communicatie.
Voor ik begin: ik lees in een aantal reacties zaken die wijzen op misverstanden over de gang van zaken in zowel de MKA Hollands Midden als in de MKA;s in NL. Ik wil proberen die misverstanden te helpen op te lossen. Verder verbaas ik me over de toon die door 024 wordt aangehouden en die getuigt van een gebrek aan inhoudelijke argumenten waardoor er blijkbaar op de man moet worden gespeeld. Ik nodig 024 bij deze uit om een keer een hele dag langs te komen bij de RAVHM en de MKAHM en dan zal ik hem (of haar want dat weet je niet met anonieme reaguurders) persoonlijk alles laten zien en lezen achter de innovaties die wij hebben doorgevoerd (zoals bijvoorbeeld de LUCAS met de Boussignac) en nog gaan doorvoeren. Daarna wil ik dan wel een inhoudelijke discussie met hem/haar voeren via dit forum. @024: ik ben te bereiken via de e-mail of via 071 5730000.
Dan blijf ik nu achter het scherm zitten voor inhoudelijke vragen. Kom maar op, het is vrijdagavond dus we hebben tijd zat.
“ Het is zo verschrikkelijk eenvoudig – het gaat niet om technologie, niet om enorme investeringen, niet om herstructurering van de gezondheidszorg va


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #127 Gepost op: 22 februari 2013, 22:18:00
Welkom op het forum, nu weet ik wel welke functie bij deze naam hoort, maar dat staat nog niet in het bericht.

In de tweets van ambulancehm wordt steeds over 2-3 minuten tijdswinst gesproken. Kun je die nog even voorrekenen, want zat er zoveel doorlooptijd in het aanname proces van een melding?
Was dat proces langer geworden door invoering ProQa m.a.w. is DIA een logisch gevolg op ProQa?

Tweede vraag, hoeveel stijging van loze ritten is er?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #128 Gepost op: 22 februari 2013, 22:35:28
Welkom op het forum, nu weet ik wel welke functie bij deze naam hoort, maar dat staat nog niet in het bericht.

In de tweets van ambulancehm wordt steeds over 2-3 minuten tijdswinst gesproken. Kun je die nog even voorrekenen, want zat er zoveel doorlooptijd in het aanname proces van een melding?
Was dat proces langer geworden door invoering ProQa m.a.w. is DIA een logisch gevolg op ProQa?

Tweede vraag, hoeveel stijging van loze ritten is er?

Welkom,


Naast de 2 vragen van RAdeR de 3de vraag:

Klopt het dat door DIA meer ambulances binnen de norm van 15 minuten/30 minuten (A1/A2) ter plaatse zullen zijn?

Kan het zo zijn dat doordat de norm ruimer gehaald kan worden er hierdoor ook minder parate voertuigen nodig zijn in de toekomst (in managementland is per slot van rekening de minimale norm ook vaak de maximale norm...)?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #129 Gepost op: 22 februari 2013, 22:38:25
Ik heb met belangstelling alle reacties op dit forum-item gelezen en omdat ik een groot voorstander ben van inhoudelijke discussies met open-vizier, reageer ik onder mijn eigen naam en ben ik bereikbaar via mijn e-mailadres voor iedereen die behoefte heeft aan 1 op 1 communicatie.
Voor ik begin: ik lees in een aantal reacties zaken die wijzen op misverstanden over de gang van zaken in zowel de MKA Hollands Midden als in de MKA;s in NL. Ik wil proberen die misverstanden te helpen op te lossen. Verder verbaas ik me over de toon die door 024 wordt aangehouden en die getuigt van een gebrek aan inhoudelijke argumenten waardoor er blijkbaar op de man moet worden gespeeld. Ik nodig 024 bij deze uit om een keer een hele dag langs te komen bij de RAVHM en de MKAHM en dan zal ik hem (of haar want dat weet je niet met anonieme reaguurders) persoonlijk alles laten zien en lezen achter de innovaties die wij hebben doorgevoerd (zoals bijvoorbeeld de LUCAS met de Boussignac) en nog gaan doorvoeren. Daarna wil ik dan wel een inhoudelijke discussie met hem/haar voeren via dit forum. @024: ik ben te bereiken via de e-mail of via 071 5730000.
Dan blijf ik nu achter het scherm zitten voor inhoudelijke vragen. Kom maar op, het is vrijdagavond dus we hebben tijd zat.

Ik ben niet zo heel erg anoniem aangezien ik vanmiddag al heb gebeld met RAVHM. Er is mij een toezegging gedaan dat U mij aankomende week gaat terugbellen. Ik zal dan tevens aangeven wat bij mij verbazing wekte en uiteraard het aanbod aangaande een bezoek aan Uw dienst accepteren.