Kijk, door een betrokkene erbij te hebben in deze discussie komt hij gelijk goed op gang, en komt er visie van twee kanten!
Naar mijn idee blijft het pakketje hetzelfde. Het is allemaal leuk gerekend maar als voor het gemak gelijktijdigheid maar even wordt weggelaten.... Ons werk bestaat juist uit gelijktijdigheid. Hoe vaak gebeurd het niet dat je een poos niets zit te doen met z'n allen en dat vervolgens de ene na de andere ambu gaat rijden?
Wat mij het meeste opvalt is dat er gewoon vaker situaties zullen zijn waarin geen ambulances van de dekkende post beschikbaar zijn en een andere post moet zorgen voor de dekking. Want we gaan 8% meer rijden, en vaak is er wel sprake van gelijktijdigheid.
Wordt in onderzoeken ook gekeken naar situaties waarin de aanrijtijd door DIA juist langer duurt omdat een ambulance vanuit een ander gebied moet rijden, omdat er 8% meer gereden wordt door dezelfde hoeveelheid ambulances?
Trouwens leuk om te zien hoe verschillend er gedacht wordt vanachter een bureau of vanuit het werkveld.
Is het niet eens een idee om de Nederlandse burger te leren hoe ze een melding moeten doen? Instrueer mensen hoe ze kort en krachtig melden en welke punten daarin naar voren moeten komen. Dan win je ook al veel tijd. Tuurlijk werkt dat anders als iemand in paniek is, maar zelfs dan denk ik dat je wat je geleerd hebt wel kunt toepassen, al is het maar deels.
Hoe vaak krijgt een centralist niet de mededeling: "stuur nu maar gewoon een ambulance". Informeer mensen wat er gebeurd achter de schermen van een meldkamer en dat dus niet automatisch maar een ambulance rijdt.