in een zorgketen ben je niet alleen van elkaar afhankelijk, maar kan je ook zeker samenwerken. Als ambulanceverpleegkundige heb ik goede ervaringen met huisartsen omtrent samenwerking. Er zijn huisartsen die soms komen met de vraag om bij een patient een ECG te maken, of mee te beoordelen wat een goede optie is voor een patient. daarnaast ben ik ook niet de meest eigenwijze pleeg, en consulteer ook met enige regelmaat een huisarts voor bijvoorbeeld achtergrond informatie mbt een patient. Het is heel makkelijk om groeperingen over 1 kam te scheren, maar uiteindelijk moet je het samen doen, en ben je allemaal een onderdeel van keten, zelfs de doktersassistent tot een met een kinderchirurg aan toe.
daarnaast bel ik bij elke patient die ik niet vervoer de desbetreffende huisarts om mijn bevindingen door te geven en om de huisarts in kennis te stellen.
en wat betreft de mooie verhalen, die zijn er altijd geweest, en zullen er altijd blijven. Maar dat is niet ambu eigen. Ik heb een aantal jaren in verschillende ziekenhuizen gewerkt, maar ook daar zijn er meer dan genoeg verhalen om over op te schrijven. Het is aan een ieder om daar zelf licht over te laten schijnen...