Ik ben inderdaad zo arrogant om me te beschouwen als heel erg deskundig als het gaat om het beoordelen van een ECG, desondanks heb ik al gepost dat ik zelf ook niet altijd een ECG goed kan beoordelen, ik vraag dan een kindercardioloog. Daar is niets arrogant aan maar is zeker willen weten dat je niet iets mist.
Dat geloof ik direct en volgens mij heeft niemand je hierdoor of hierin arrogant genoemd, ik zeker niet
De ambulanceverpleegkundige gaat op de verkeerde stoel zitten. Het is niet aan een verpleegkundige om te gaan adviseren of deel uit te maken van deze besluitvorming.
Op welke gronden vind jij dit van niet, terwijl de ambulanceverpleegkundige (buiten de MMT arts), de aangewezen professional ik voor prehospitale hulpverlening
Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat de huisarts weg komt door te zeggen dat hij de beoordeling over gelaten heeft aan de deskundige ambulanceverpleegkundige en ik neem aan dat de tuchtrechter de ambulanceverpleegkundige zal duidelijk maken dat hij het niet had mogen doen.
Nee de huisarts heeft de eindverantwoordelijkheid over de besluitvorming, hoewel ik hier even aan twijfel. Want er staat me ook iets bij dat wanneer de huisarts de ambulance roept, de verantwoordelijkheid over wordt genomen door de ambulanceverpleegkundige. Alleen houd me dit even ten goede, hier zou ik ook graag de mening van horen, van mensen die er mee van weten
Alleen het gaat hier over de huisarts die een ambulanceverpleegkundige roept ter overleg, nergens wordt gezegd dat de ambulanceverpleegkundige de huisarts overruled, of de eindverantwoordelijkheid behoudt (buiten de vraag hoe het precies zit)
Idem dito voor de ambulanceverpleegkundige die besluit dat een rit geen prioriteit heeft terwijl de huisarts wel vroeg om een ambulance met spoed.
Dat besluit de ambulanceverpleegkundige ook niet op de heenrit, deze bepaalde de urgentie van incident/patiënt naar ziekenhuis/instelling. De MKA bepaalt de urgentie naar het incident