Op het brandweerforumis daar nu weer een discussie over gaande. Bij (voornamelijk vrijwillige) korpsen komen dergelijke problemen regelmatig voor. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het grootste deel van de vrijwilligers hun verantwoordelijkheden niet kent want ik ben overtuigd dat er ook vele professionals bij zitten. Maar goed ik ben van mening wat de brandweer betreft; hoeveel heb je over voor je hobby als je een pilsje nog niet kunt laten staan...:S Dan maar een uitruk missen als je er toch een (of meer) hebt gepakt, maar zeker niet als chauffeur (of manschap) deelnemen aan het verkeer (met een voorrangsvoertuig). In verband met mijn werk als ambulancechauffeur heb ik in het weekend dienst en dat houdt dus gewoon in dat ik het hele weekend droog sta. Ik ben dan parttimer, maar vindt toch zeker ook dat fulltimers, van welke discipline dan ook, hun verantwoordelijkheden moeten kennen en beter moeten weten. Daar is wat mij betreft geen discussie over mogelijk en ik vind het dat ook zeer teleurstellend dat sommige mensen hier anders over denken. Wat mij betreft mogen bestuurders van voorrangsvoertuigen ten alle tijden blazen, al is het maar om te laten zien dat ze het goede voorbeeld geven. Voor mij geldt ook; voorrangsvoertuig=voorbeeldfunctie= extra zware straffen bij gebruik van alcohol in het verkeer.
Tot zover mijn mening.
Sander