Zeker met je eens dat het goede voorbeeld moet worden gegeven, maar .... WTF!?!?!
Hebben jullie serieus een kledingreglement wat voorschrijft dat je in de winter lange mouwen moet dragen?
Heeft iemand zich zitten vervelen tijdens het maken van die voorschriften?
Verbaast u niet: er is nu zelfs een protocol dat voorschrijft hoe de telefoon beantwoord dient te worden (tot drie cijfers achter de komma)...
En dan heb ik het niet over de teleservice afdelingen (waar het wel logisch is), maar over de hele organisatie. Volgens mij ben je dan een beetje van het pad af.
Van de week zag ik het VPRO programma 'De Hokjesman'. Hierin werd het bootpeloton van het Korps Mariniers gevolgd, door een meneer die de gang van zaken daar op een analytische manier beschouwde. Best leuk, met ook een kenmerkende scene. Een marinier haalt een kledingpakket op en krijgt daar een paar witte schoenen bij. "Ik heb nog twee paar staan dat ik nog nooit gedragen heb, dus die schoenen kun je terugzetten". Reactie: "Ze zitten standaard in het pakket, dus neem ze maar gewoon mee" (of woorden van gelijke strekking). Ik zag hier en daar een parallel...
Het zijn m.i. dit soort zaken die de publieke organisaties onnodig bureaucratisch en duur maken.