Kledingvoorschriften voor de politie

Auteur Topic: Kledingvoorschriften voor de politie  (gelezen 16873 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #40 Gepost op: 30 september 2013, 00:18:11
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1205450 date=1380492132
Waar maken die gasten zich druk om? Het is een officieel tenue en of je dat nou in een auto draagt of op een fiets zal me serieus jeuken.. Boeven rennen ook echt niet minder hard omdat ik een stropdas om heb of een trui met v-hals ipv col.

Get a life..

Kunnen ze op hun beoordeling zeggen dat ze personeel ergens op durven aanspreken

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #41 Gepost op: 30 september 2013, 12:09:07
Citaat van: hoefhaan link=msg=1205322 date=1380463519
Ik ben blij dat wij daar in ons werk niet mee te maken hebben. Er valt wel wat te zeggen voor lange mouwen (hygiene en bescherming) echter dat is niet gebonden aan het seizoen.

En kennelijk ben ik niet de enige die dit soort regels vreemd vindt aangezien er heel verschillend met de regels wordt omgegaan.

Nogmaals: ik ben voorstander van eenheid in de kleding, echter dan alleen qua kleur en logo's. Je moet herkenbaar zijn, in een 10e van een seconde moet je kunnen zien met wie je te maken hebt in geval van dit soort uniformberoepen.
Kleding moet functioneel zijn, en lange mouwen alleen in de winter is niet functioneel.

Lange mouwen zijn daarentegen weer not done in de zorg ;-)  aan mouwen blijven teveel bacterien, vuil en excreta hangen... niet zo fijn voor zorgverleners en patienten. Vandaar de korte mouwen in ziekenhuizen en andere zorgberoepen.

De manier waarop binnen Politie Nederland omgegaan wordt met de uniformregels is op zn minst toch wel wat vervreemdend en obsessief te noemen.... :o
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 30 september 2013, 12:43:27
Citaat van: Frank. link=msg=1205262 date=1380447940
Uiteraard toegestaan, mits met V-hals. De colltrui mag alleen nog in de nachtdienst gedragen worden.
Ja maar jullie staan niet constant buiten, op buro, in de auto enz. Maar ik ben een echt buitenbeentje in werktijd. Dan is coltrui wel nodig bij vriesweer of vanaf 5grd en  N\O-wind.
Een keer kou op de nek gehad, wel lastig als je dan niet naar rechts kan kijken zonder een kwartslag te moeten draaien.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 30 september 2013, 13:42:42
Citaat van: piet60 link=msg=1205539 date=1380537807
Ja maar jullie staan niet constant buiten, op buro, in de auto enz. Maar ik ben een echt buitenbeentje in werktijd. Dan is coltrui wel nodig bij vriesweer of vanaf 5grd en  N\O-wind.
Een keer kou op de nek gehad, wel lastig als je dan niet naar rechts kan kijken zonder een kwartslag te moeten draaien.

Dus?
Senior GGP / Oost-Brabant

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #44 Gepost op: 30 september 2013, 13:43:22
Citaat van: Frank. link=msg=1205262 date=1380447940
Uiteraard toegestaan, mits met V-hals. De colltrui mag alleen nog in de nachtdienst gedragen worden.
Bij ons net zo. Heb helaas geen coltrui, maar de horeca zie je er wel in lopen net als alle hondengeleiders.
Voor de warmte hoef ik het niet te doen, steekvest is warm zat 98uiye Het zit gewoon prettiger, een shirtje met vest en dan een coltrui. Overhemd zit je meteen strak in pak en mijn bewegingsvrijheid wordt beduidend minder.
Achja, nog een half jaartje :D

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 30 september 2013, 14:20:53
Citaat van: piet60 link=msg=1205539 date=1380537807
Nou, tijdens die verkeerscontrole bij -3 heb ik liever m'n coltrui dan een blouse met stropdas hoor, en geloof me, dan duurt het lang voor je weer op het bureau dan wel in de auto zit.  ;)
If you can dream it, you can do it.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #46 Gepost op: 1 oktober 2013, 06:57:00
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1205536 date=1380535747
Lange mouwen zijn daarentegen weer not done in de zorg ;-)  aan mouwen blijven teveel bacterien, vuil en excreta hangen... niet zo fijn voor zorgverleners en patienten. Vandaar de korte mouwen in ziekenhuizen en andere zorgberoepen.
Ja, klopt! In het ziekenhuis werd je er juist op aangekeken als je bv een longsleeve onder je uniform droeg.
Maar daarin merk je dus de tegenstelling met het werk op straat. Daar gaat hygiëne meer om de bescherming naar de hulpverlener toe en zijn lange mouwen weer wel toegestaan.
En de veiligheid van lange mouwen in de ambulancehulpverlening... Als je echt iets scherps tegen komt helpen die ook niet veel.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #47 Gepost op: 1 oktober 2013, 12:52:57
Citaat van: hoefhaan link=msg=1205877 date=1380603420
Ja, klopt! In het ziekenhuis werd je er juist op aangekeken als je bv een longsleeve onder je uniform droeg.
Maar daarin merk je dus de tegenstelling met het werk op straat. Daar gaat hygiëne meer om de bescherming naar de hulpverlener toe en zijn lange mouwen weer wel toegestaan.
En de veiligheid van lange mouwen in de ambulancehulpverlening... Als je echt iets scherps tegen komt helpen die ook niet veel.

Ik heb het idee dat de top van de politie zich drukker maakt om hoe het publiek naar ons kijkt dan de eventuele veiligheid. Al is dat met het nieuwe uniform enigszins voorbij.  O0