Vraagje uit Belgie ivm alarmering

Auteur Topic: Vraagje uit Belgie ivm alarmering  (gelezen 2786 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enzo delaere

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 10 april 2005, 20:04:27
Hoe worden jullie eigenlijk opgeroepen?
wij werken met een 5tvo die word verzonden en zo gaan onze beepers open, en dan horen we wat er juist is.

ik hoor zo nu en dan p2000 en c2000.
maar ik weet niet echt hoe jullie opgeroepen worden.

Bart S

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2005, 20:52:40
ik hoor zo nu en dan p2000 en c2000.
maar ik weet niet echt hoe jullie opgeroepen worden.
Dat verschilt per dienst. Bij ons ligt het eraan waar we zijn:
* op de post en in sommige ziekenhuizen worden we per telefoon gealarmeerd. Er is hiertoe een directe lijn met de meldkamer.
* onderweg worden we mobilofonisch/portofonisch opgeroepen (C2000)
* een enkele keer worden we onderweg per GSM opgeroepen. Elke auto heeft een eigen GSM.

Groeten,

Bart

enzo delaere

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2005, 21:48:44
En wa is da dan allemaal met die CAP codes, en die berichjes op de pagers?

Karim

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2005, 23:55:59
Je kan C2000 vergelijken met Astrid bij julie, ik meen dat dat nu ook proef draait o.a. brandweer Sint-Niklaas, en brandweer Rochefort zou ook erg tevreden zijn over de resultaten.

En nog niet alle provincies in Holland werken met C2000, hiervoor werd ook gewoon opgepiept via een 5tvo gelijk bij u.

ikkuh

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2005, 00:03:19
Je kan C2000 vergelijken met Astrid bij julie, ik meen dat dat nu ook proef draait o.a. brandweer Sint-Niklaas, en brandweer Rochefort zou ook erg tevreden zijn over de resultaten.

En nog niet alle provincies in Holland werken met C2000, hiervoor werd ook gewoon opgepiept via een 5tvo gelijk bij u.
Niet alle 100 centrales werken met 5tvo hoor
vanuit 100 hasselt word hoofdzakelijk telefonisch de melding doorgegeven op de post of op de doorgeschakelde gsm.

Karim

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2005, 00:39:25
Niet alle 100 centrales werken met 5tvo hoor
vanuit 100 hasselt word hoofdzakelijk telefonisch de melding doorgegeven op de post of op de doorgeschakelde gsm.

Ja bij de ambulancediensten, alle (prive) ambulancediensten in 't limburgse maar ook de meeste in vlaams brabant worden telefonisch gecontracteerd, maar de meeste brandweerkorpsen worden via de pager gealarmeerd, brw genk en brw hasselt bijv. hebben allemaal zo'n Swissphone Quattrino ding op zak.

ikkuh

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2005, 13:34:40
Ja bij de ambulancediensten, alle (prive) ambulancediensten in 't limburgse maar ook de meeste in vlaams brabant worden telefonisch gecontracteerd, maar de meeste brandweerkorpsen worden via de pager gealarmeerd, brw genk en brw hasselt bijv. hebben allemaal zo'n Swissphone Quattrino ding op zak.
Ja bij de brandweer nogal logisch he dat ie via een pager worden opgeroepen, je kunt slechts iedereen gaan bellen.

Volgens mij gebruiken ze  bij brandweer Maasmechelen nog de swissphone quattro. ::)

Bart S

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 11 april 2005, 14:55:39
En wa is da dan allemaal met die CAP codes, en die berichjes op de pagers?
Dat zijn hoofdzakelijk alarmeringen voor de brandweer (elk brandweerkorps in Nederland moet naar dit systeem toe) en sommige ook voor een paar ambulancediensten. Maar niet elke ambulancedienst maakt dus gebruik van P2000.

Bart