07-09-2013 28e Almeerse brandweerdag (FL)

Auteur Topic: 07-09-2013 28e Almeerse brandweerdag (FL)  (gelezen 3265 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Gepost op: 13 februari 2013, 16:27:59
Op zaterdag 7 september 2013 (laat dit jaar) zal voor de 28e keer de Almeerse brandweerdag plaats vinden.

Deze dag is bedoeld voor alle (verstandelijk) beperkte bewoners van verschillende instellingen in en rond Almere.
's Morgens is er op de kazerne van Almere van alles te beleven voor de deelnemers zolang het maar aan het thema voldoet en als het even kan raakvlakken heeft met de brandweer. (Thema is nog niet bekent)

's Middags staat een bezoek aan een discotheek op het programma waar de deelnemers (en vrijwilligers) zich kunnen uitleven op de muziek van een DJ. Hoogte punt is de tour van +/- 15 km gaan maken met allemaal brandweervoertuigen (uitervaring natuurlijk de KLF maar ook de brandweer Gooi en Eemland is altijd ruim vertegenwoordigd) met gebruik van de OGS en begeleid door de Amsterdamchapter van de Harley Davidsonclub.

Elk jaar weer schijn de zon die dag in Almere ook als het regent, de beloning..... De glimmende deelnemers

Voor ons is het altijd een van de hoogte punten tussen alle evenementen.

Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2013, 16:32:21
September, dat is ook laat. Vorig jaar was het in Juli  ???

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2013, 16:34:27
September, dat is ook laat. Vorig jaar was het in Juli  ???

Beter laat dan niet  98uiye en het is weleens eerder zo laat geweest. En ach... als het maar weer genieten wordt dan maakt het niet uit of het nu in de zon, regen of sneeuw plaats vind je krijgt evengoed wel een warm gevoel die dag  098uo
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2013, 16:40:06
Beter laat dan niet  98uiye en het is weleens eerder zo laat geweest. En ach... als het maar weer genieten wordt dan maakt het niet uit of het nu in de zon, regen of sneeuw plaats vind je krijgt evengoed wel een warm gevoel die dag  098uo
Ik vindt het helemaal goed zo, in September kan ik zeer zeker weer mee. 098uo 098uo 8)

ehv-Brian

• ''EHV'er Nederlandse Rode Kruis'' ''Organisatie Almeerse Brandweerdag''
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2013, 17:27:44
Op Zaterdag 7 September  2013 is het weer zover.
De 28e editie van de ‘’Almeerse Brandweerdag’’, onder de Almeerders ook wel bekend als ‘’Gehandicaptendag’’.

Sinds 1986  organiseert personeelsvereniging ‘’de Spuitgasten’’ van brandweer Almere in samenwerking met stichtingen Abri en Triade de ‘’Almeerse Brandweerdag’’.
Op deze dag worden jaarlijks rond de 250 mensen met een lichamelijke en/of een verstandelijke handicap in het zonnetje gezet.
Brandjes blussen, ezel rijden, spelletjes, samen ijs eten, en een optocht met echte brandweerauto’s zijn onder meer de ingrediënten voor een dag vol plezier en stralende gezichten.

Voor het organiseren van zo’n optocht komt heel wat kijken.
En niet dat we dat erg vinden, alleen is een duwtje in de rug soms wel erg handig.
En daarom vragen wij u om hulp!!!

Ons doel is om voor iedere gast die wij uitnodigen een plek te reserveren in een brandweervoertuig voor deelname aan de optocht.
Dat komt er op neer dat wij voor c.a. 250 personen aan brandweermaterieel moeten zien te komen.

Daarom willen wij u vragen of u als particulier/korps mee wilt werken aan deze bijzondere dag voor deze doelgroep mensen?

Helaas draait deze dag op donaties en sponsoring, en hierdoor is ons budget niet groot.
Daarom vragen wij u of uw deelname geheel op vrijwillige basis kan plaatsvinden?

Met vriendelijke groet,

Brian Ponsioen
organisatie ‘’Almeerse Brandweerdag’’

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2013, 14:43:12
Ik denk dat de tocht net hier voorbij kwam  ;D
Mooie stoet met veel brandweer en motoren  O0 Jammer dat ik het niet wist, had ik het gefilmd.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2013, 19:52:30
Brandweerdag Almere 2013

Vandaag als evenementenhulpverlener gedraaid bij dit evenement. Ik heb gefilmd vanaf me motorhelm met een Gopro. Hoop dat het gelukt is.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #7 Gepost op: 8 september 2013, 10:56:28
Helaas omdat we ons uit de evenementen hebben terug getrokken voor de rest van dit jaar uit respect voor een jongen die ons altijd helpt om met ons voertuig gepikt en gesteven naar dit soort evenementen te komen deze editie niet aanwezig geweest.

Hoop dat iedereen, Korps Almere, HD Club Amsterdam, div. brandweerkorpsen, PVGNL en deelnemers weer een geweldige dag hebben beleeft (twijfel ik niet aan) Volgend jaar uiteraard wel weer van de partij want hoewel we bewust gekozen hebben thuis te blijven tot de thuiskomst van het SO mis ik dit soort dagen best wel, de sfeer onderling, de reacties van het publiek en boven alles het plezier en waardering van de deelnemers die onbetaalbaar zijn maken je hobby natuurlijk wel af.

JeffreyBrw

• Fotograaf | Videograaf | Redacteur
  • Junior gebruiker
  • **
  • 112 volger en redacteur van www.Regio25.nl
    • Regio25.nl
Reactie #8 Gepost op: 9 september 2013, 13:11:27
Een video van de optocht:
07/09/13: Grote optocht tijdens 28e Almeerse Brandweerdag.

Gemaakt door mijzelf
Altijd nieuws gierig | Regio25.nl | @JeffreyBrw