Medische Keuring politie

Auteur Topic: Medische Keuring politie  (gelezen 9319 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2013, 11:55:52
Misschien wordt het dan toch tijd om deze test tijdens de keuring te doen.... >:D

Overigens is het bij verschillende buitenlandse korpsen wel gebruikelijk om hierop te testen.
In sommige korpsen in Engeland gebeurt het niet alleen tijdens de keuring, maar ook willekeurig op de momenten dat jij werkt.... Er wordt dan getest op zowel alcohol en drugs.

Grtz,
Marcel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2013, 11:22:54
Bij twijfel kan er bloed worden afgenomen, je moet hier wel zelf mee akkoord gaan. Doe je dit niet dan is het einde keuring.
Zo worden er in sommige 'korpsen' ook hartfilmpjes en inspanningstesten gedaan, gebeurde bij ons ook niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blink

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2013, 13:22:52
Je word bij je keuring nooit getest door bloed af te laten nemen of een urine test. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Aangezien een groot aantal jongeren drugs gebruikt en ook gewoon aan zijn genomen bij de politie is het dus kennelijk geen prioriteit hoe je binnen komt.
De vraag die je jezelf moet stellen is alleen of je het zelf wel vind kunnen om als je bij de politie zit nog langer drugs of dergelijke te gebruiken.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2013, 13:27:15
Je word bij je keuring nooit getest door bloed af te laten nemen of een urine test. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Aangezien een groot aantal jongeren drugs gebruikt en ook gewoon aan zijn genomen bij de politie is het dus kennelijk geen prioriteit hoe je binnen komt.
De vraag die je jezelf moet stellen is alleen of je het zelf wel vind kunnen om als je bij de politie zit nog langer drugs of dergelijke te gebruiken.

Heb jij daar onderzoeksgegevens van? Ik vind het een gevaarlijke uitspraak: Namelijk, alle jongeren bij de politie gebruiken drugs of de politie neemt geen integere medewerkers aan.... Ik vind beiden zorgelijk als simpele burger  ::)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Blink

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2013, 13:46:02
Ja dat is inderdaad ook zorgelijk. Ik denk als er morgen zonder pardon en geheel verrassend een test gedaan zou worden op de politie school of tussen de surveillanten of straat collega's, denk ik dat je behoorlijk zal schrikken van de uitslag. Het is natuurlijk al enige keren in de media geweest..(kijk naar het incident op de beursstraat.. meerdere collega's ontslagen ivm drugs gebruik en handel) echter nooit meer iets ondernomen door het korps en maar niet inzien waarom die jongeren drug gebruiken...Het alcohol probleem en het drugs probleem is gigantisch.. echter worden toch naar mijn idee de verkeerde aangepakt. Voor ze de opleiding in gaan of tijdens vind ik dat er een test moment moet zijn (zonder vaste data). Dan kun je het voor zijn... de reden voor drugs gebruik binnen het korps is al heel lang een heibel punt geweest... er is voor de mensen te weinig begeleidende of psychische opvang...waardoor gebruik toeneemt.