Geen vrijstelling wegenbelasting voor voertuigen evenementen hulpverlening

Auteur Topic: Geen vrijstelling wegenbelasting voor voertuigen evenementen hulpverlening  (gelezen 27350 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

p.i.m.

• Forum gebruiker
Allen,

Het is ook mogelijk om een voertuig op blauwe platen zetten, aangezien je vanaf huisvesting naar een evenement moet worden vervoerd (personeel), kostprijs/km prijs is(afspraak) v.v. aan het einde van de dag, en of er stoelen, rolstoelvervoer of brancard vervoer mee wordt gedaan is niet echt belangrijk, keuren als taxi bij de rdw en je kunt ook het een en ander terughalen bij de belastingen etc etc...als het op papier maar klopt, oja, wel een chauffeurspas halen anders mag je er niet mee rijden, dat terzijde...
pim

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Allen,

Het is ook mogelijk om een voertuig op blauwe platen zetten, aangezien je vanaf huisvesting naar een evenement moet worden vervoerd (personeel), kostprijs/km prijs is(afspraak) v.v. aan het einde van de dag, en of er stoelen, rolstoelvervoer of brancard vervoer mee wordt gedaan is niet echt belangrijk, keuren als taxi bij de rdw en je kunt ook het een en ander terughalen bij de belastingen etc etc...als het op papier maar klopt, oja, wel een chauffeurspas halen anders mag je er niet mee rijden, dat terzijde...
pim

En aan welke inrichtingseisen zou een Taxi moeten voldoen denk je.....
Idd personen vervoer al of niet rolstoel gebonden waarbij het voertuig dan wel zodanig moet zijn ingericht dat de rolstoel zodanig vastgezet kan worden dat deze niet als projectiel door het voertuig kan verplaatsen ingeval van een ongeval.
Kortom een onzinnige optie en een oplossing die wettelijk onmogelijk is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Het verkrijgen van een ondernemersvergunning en een taxivergunning lijkt me voor deze vervoersvorm ook niet helemaal vanzelfsprekend...
CN NRK

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Het verkrijgen van een ondernemersvergunning en een taxivergunning lijkt me voor deze vervoersvorm ook niet helemaal vanzelfsprekend...

Marnix,

Was het niet een afdeling in de regio Amsterdam die een rolstoelbus hadden met taxiplaten?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Jawel, afdeling Amsterdam heeft een bus (gehad) met taxivergunning toen ze schoolkinderen reden. Wat ik begreep hadden ze er toen een beroepschauffeur op rijden.
CN NRK

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
CN NRK