Nee heb ik nog niet gedaan, geprobeerd.
Dit is ook niet het discussie punt, het discussie punt is of voertuigen van een EHBO-vereniging vrijstelling van de MRB zouden moeten hebben.
Dat blijft bij mij een nee, zeker als een voertuig alleen bestemd is voor een beperkt aantal evenementen per jaar en dienst doet voor vervoer van materiaal en als centrale (nood) post zijn er voldoende mogelijkheden om met de huidige regelgeving MRB vrij rond te rijden.
Afschaffen / beperken wordt idd aan gewerkt.
De laatste stand van zaken(zover ik weet) is dat er gesproken wordt over een (nu) 26 dagen kaart. Dat zou m.i. voor het inzetten van een MRB vrij voertuigen als noodpost voldoende kunnen zijn.
Andere opties waarover gesproken wordt is: Benzine motoeren 30+ Diesels 35+
Ook onder die regelgeving zijn prima voertuigen te vinden, zeker als je de ex HV voertuigen bekijkt.
Onder de huidige regelgeving wordt de grens opgerekt naar 30 jaar en ouder
Ik ben dus van mening dat het vooral een verhaal is van creatief zijn en wat meer aandacht besteden aan het zoeken van een voertuig. Verbouwen moet je in 99% van de gevallen kennelijk toch. En zoals eerder aangegeven wanneer je moeite doet en zoekt in de categorie EX HV voertuigen dan heb je voertuigen die: Goed onderhouden zijn en weinig KM op de teller hebben en waar je dus nog jaren plezier van kunt hebben, waarschijnlijk meer dan van de eerste de beste bestelbus uit de handel