Geen vrijstelling wegenbelasting voor voertuigen evenementen hulpverlening

Auteur Topic: Geen vrijstelling wegenbelasting voor voertuigen evenementen hulpverlening  (gelezen 27385 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2013, 13:29:52
Teken van armoede, wat mij betreft. Ziet er niet uit en het is onpraktisch
Arts  www.alphalog.nl

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2013, 13:48:31
Wel lekker makkelijk koffie zetten  0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

oma

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2013, 13:59:10
Teken van armoede, wat mij betreft. Ziet er niet uit en het is onpraktisch

Kun je nagaan, dan heb je nog niet eens gekeken naar al die EHBO-ers in korte broek met badslippers die over het evenemententerrein wandelen met een wc-rol onder de linkerarm en De Telegraaf in de rechterhand.

Probie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2013, 14:12:47
Vreemd als je de televaag al bij je hebt kan de toiletrol in de caravan blijven ;)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2013, 14:35:48
Voor het gebruik van caravan en alle grappen daar over kun je terecht in dit topic.
Dan kunnen we hier weer on topic

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2013, 15:11:29
Ga ik het anders stellen,

De EHBO vereniging heeft asl doel om EHBO te scholen en geschoold te houden. Om geschoold te blijven wordt je lid van de vereniging. Omdat de lezzen ergens binnen gegeven moeten worden en we toch wel toegankelijk willen blijven (lees lage contributie) gaan we posten bij evenementen. In vergelijking met een RK is de ehbo vereniging door de bank genomen beperkt uitgerust. De vereniging wordt iets groter en kan gezien het aantal vrijwilligers wat grotere evenementen aan. Komt mooi uit de kosten voor de leden kunnen laag blijven.
Op een gegeven moment komt er een keerpunt (mijns inziens) een kun je als vereniging nog grotere evenementen aan waarvoor je uitrusting eigenlijk niet toereikend is. In meer of minder mate ga je over op een stukje commerciele dienstverlening de evenementen worden zo groot dat je een centralepost nodig hebt...

Ik denk dat je als vereniging dan dermate proffesioneel wilt gaan zijn dat je in het vaarwater van het RK, EMS en anderen zit te roeren, sluit je verzekering op die situatie aan... ben je al niet bezig met een stukje concurentie vervalsing bezig naar de bedrijven die dergelijke evenementen bedrijfsmatig onder hun hoede nemen. En wat misschien nog belangrijker is, als je dergelijke grote evenementen als vereniging gaat ondersteunen zijn je vrijwilligers dan nog wel voldoende opgeleid...

Kortom moet je als EHBO vereniging zover gaan dat je evenementen wilt ondersteunen waar een mobiele centrale (nood)post noodzakelijk is, of waar je uit het oogpunt van de spullen die je nodig hebt al een eigen voertuig voor ingebruik genomen moet worden.... ik denk, en misschien zit ik er helemaal naast, dat je dan je doel als EHBO vereniging voorbij geschoten bent.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

trudie kramer

• materiaalbeheer EHBO
  • Junior gebruiker
  • **
  • EHBO Hoonhorst-Dalfsen
    • ehbo hoonhorst-dalfsen
Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2013, 16:23:09
De lokale voetbalclub hier moet ook belasting betaling voor hun ballenwagen. Het is een wagen waar ze alle benodigde materialen in vervoeren en ze ongestoord handelingen in kunnen verrichten. Zij vervoeren ook geen slachtoffers naar een huisarts of ziekenhuis, als dat nodig is bellen ze gewoon de ambulance.

Laat het me weten als je wel belastingvrijstelling krijgt, ik baal al jaren van wegenbelasting. Ik heb een redelijke auto waarvoor ik veel te veel belasting moet betalen. Ik ben al in bezit van een paar medische diplomaatjes waardoor het geen probleem is om een leuke medische vereniging op te richten en mijn auto te bestempelen als club-bolide.

een ballenwagen is geen medisch voertuig. je trekt nu alles uit zijn verband.
ons voertuig dient puur voor medische ondersteuning en materiaalvervoer.
Trudie Kramer EHBO-vereniging Hoonhorst-Dalfsen 06-46623945

trudie kramer

• materiaalbeheer EHBO
  • Junior gebruiker
  • **
  • EHBO Hoonhorst-Dalfsen
    • ehbo hoonhorst-dalfsen
Reactie #37 Gepost op: 16 februari 2013, 16:26:04
Ga ik het anders stellen,

De EHBO vereniging heeft asl doel om EHBO te scholen en geschoold te houden. Om geschoold te blijven wordt je lid van de vereniging. Omdat de lezzen ergens binnen gegeven moeten worden en we toch wel toegankelijk willen blijven (lees lage contributie) gaan we posten bij evenementen. In vergelijking met een RK is de ehbo vereniging door de bank genomen beperkt uitgerust. De vereniging wordt iets groter en kan gezien het aantal vrijwilligers wat grotere evenementen aan. Komt mooi uit de kosten voor de leden kunnen laag blijven.
Op een gegeven moment komt er een keerpunt (mijns inziens) een kun je als vereniging nog grotere evenementen aan waarvoor je uitrusting eigenlijk niet toereikend is. In meer of minder mate ga je over op een stukje commerciele dienstverlening de evenementen worden zo groot dat je een centralepost nodig hebt...

Ik denk dat je als vereniging dan dermate proffesioneel wilt gaan zijn dat je in het vaarwater van het RK, EMS en anderen zit te roeren, sluit je verzekering op die situatie aan... ben je al niet bezig met een stukje concurentie vervalsing bezig naar de bedrijven die dergelijke evenementen bedrijfsmatig onder hun hoede nemen. En wat misschien nog belangrijker is, als je dergelijke grote evenementen als vereniging gaat ondersteunen zijn je vrijwilligers dan nog wel voldoende opgeleid...

Kortom moet je als EHBO vereniging zover gaan dat je evenementen wilt ondersteunen waar een mobiele centrale (nood)post noodzakelijk is, of waar je uit het oogpunt van de spullen die je nodig hebt al een eigen voertuig voor ingebruik genomen moet worden.... ik denk, en misschien zit ik er helemaal naast, dat je dan je doel als EHBO vereniging voorbij geschoten bent.

wij staan alleen bij evenementen waarbij een EHBO-post volgens de vergunning verplicht is. Aan de organisatie de keuze of ze een prof team of ons in willen inhuren. Wij ''werken"' op vrijwillige basis en vragen een kleine vergoeding. Geen commerciele instelling dus.

trudie kramer

• materiaalbeheer EHBO
  • Junior gebruiker
  • **
  • EHBO Hoonhorst-Dalfsen
    • ehbo hoonhorst-dalfsen
Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2013, 16:32:11
Ik zou graag een reactie van Trudie zien waarom er in het persbericht dan toch duidelijk wordt gesproken over het vervoer van een SO. Als mede voorzitter is zij m.i. zeker op de hoogte van de inhoud van een dergelijk persbericht.

Wellicht overheen gelezen, snap ik ook nog maar, het lokt wel de verhalen uit dat de EHBO-er cowboy gedrag vertoont.

@Lunatum
Nee het argument is niet omdat je er niet mee kunt vervoeren, ik denk oprecht dat een sleurhut meer mogelijkheden bied dan een bestelbus waar je een tafel en bakje in timmerd.
Immers zijn sleurhutten voorzien van een 220V installatie met een goede aansluiting, een keukentje, veelal een koelkast en een kacheltje. Ik zie er dus echt meer mogelijkheden in. Ik zou er als EHBO-er meer blij mee zijn dan met een hobbymatig in getimmerde bus. (al kunnen die er ook prachtig uitzien natuurlijk)

ik had ook liever een zegje gehad in het artikel. Helaas is dat niet zo. Als EHBO vervoeren wij nooit slachtoffers naar een ziekenhuis, want dan is de post onderbemand. De regel is duidelijk gesteld dat de aanvragende organisatie zorgt voor vervoer naar huisarts of ziekenhuis. Ernstig letsel natuurlijk via de reguliere weg. maar we dwalen af van de essentie van dit topic.
Wegenbelasting wel of niet? En waarin verschillen wij dan van het RK?

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #39 Gepost op: 16 februari 2013, 16:37:52
Verschilt het NRK dan qua motorrijtuigenbelasting van EHBO-verenigingen?
CN NRK