Ga ik het anders stellen,
De EHBO vereniging heeft asl doel om EHBO te scholen en geschoold te houden. Om geschoold te blijven wordt je lid van de vereniging. Omdat de lezzen ergens binnen gegeven moeten worden en we toch wel toegankelijk willen blijven (lees lage contributie) gaan we posten bij evenementen. In vergelijking met een RK is de ehbo vereniging door de bank genomen beperkt uitgerust. De vereniging wordt iets groter en kan gezien het aantal vrijwilligers wat grotere evenementen aan. Komt mooi uit de kosten voor de leden kunnen laag blijven.
Op een gegeven moment komt er een keerpunt (mijns inziens) een kun je als vereniging nog grotere evenementen aan waarvoor je uitrusting eigenlijk niet toereikend is. In meer of minder mate ga je over op een stukje commerciele dienstverlening de evenementen worden zo groot dat je een centralepost nodig hebt...
Ik denk dat je als vereniging dan dermate proffesioneel wilt gaan zijn dat je in het vaarwater van het RK, EMS en anderen zit te roeren, sluit je verzekering op die situatie aan... ben je al niet bezig met een stukje concurentie vervalsing bezig naar de bedrijven die dergelijke evenementen bedrijfsmatig onder hun hoede nemen. En wat misschien nog belangrijker is, als je dergelijke grote evenementen als vereniging gaat ondersteunen zijn je vrijwilligers dan nog wel voldoende opgeleid...
Kortom moet je als EHBO vereniging zover gaan dat je evenementen wilt ondersteunen waar een mobiele centrale (nood)post noodzakelijk is, of waar je uit het oogpunt van de spullen die je nodig hebt al een eigen voertuig voor ingebruik genomen moet worden.... ik denk, en misschien zit ik er helemaal naast, dat je dan je doel als EHBO vereniging voorbij geschoten bent.