Die vervolg stap zie ik ook gerust wel, ik heb nog wel een uitbreiding in mijn hobby in mijn hoofd wat dan allemaal een stuk goedkoper wordt...maar, ik vind het niet relevant om die vervolgstappen van verschillende mensen in deze discussie te betrekken.
Ik denk dat het eerst en vooral van belang is dat de bewuste EHBO vereniging die dit ingang heeft gezet eerlijk is in de bedoelingen die men met het voertuig heeft, nu draait steeds de doelstelling van het voertuig bij om de discussie in een MRB vrijstelling te buigen. Kennelijk om op de onkosten van een voertuig voor deze vereniging te besparen. Wat de verdere gevolgen voor de overheid daarvan zullen zijn is aan de overheid, die daar kennelijk over heeft nagedacht en daarmee tot een afwijzende reactie te komen.
Ondertussen weet ik hoe snel (of traag) de overheid werkt en dat je met aannemelijke en steekhoudende argumenten moet komen wil je ergens in de wet en regelgeving een aanpassing bewerkstelligen zelfs als er mogelijkheden maar die dermate ingewikkeld zijn dat een aanpassing slechts gaat om minder bureaucratie.
Voor de vrijstelling MRB zijn er een aantal voertuigen die deze vrijstelling krijgen, een RDW registratie als AMBU, overheidseigendom of oldtimerregime zijn daar enkele van.
Een verlaging van de MRB is bijvoorbeeld van toepassing als een voertuig bedrijfsmatig ingebruik is (helaas is het gebruik van het voertuig door de EHBO vereniging niet bedrijfsmatig)
Er zijn dus terdege mogelijkheden maar de bewuste vereniging blijft hameren dat men tenbehoeve van medische aspecten vrijstelling wenst welk nut heeft het anders om de voertuigen van de SIGMA en het GHOR in de discussie te betrekken, gelukkig ziet de overheid dat er geen medische aspecten zijn die recht zouden kunnen geven op vrijstelling MRB.
In dat geval blijf ik bij mijn eerdere vier opties.