Zucht: .... '' ongevalsmechanisme"" Peter daar begrijpt de gast waarschijnlijk niet zo veel van. En of we er nu wel of geen verstand van zaken hebben daar ga jij gelukkig NIET over! Wordt een beetje erg moe van jouw uitspraken in die zin.
Dank je wel voor je feedback, Joffry,
Jij kent waarschijnlijk net zo goed de cases, waarbij iets in eerste instatie alleen maar een hoofdwondje lijkt, maar er in later instatie toch meer aan de hand is.
Ik kan niet beoordelen of op basis van deze gegevens wat het geval is.
Ik ken 4 cases, die qua verschijnselen LIJKEN op dit geval, maar waar achteraf bleek, dat de onsteking niet veroorzaakt was door vuil van buitenaf, maar door een scheurtje in de schedel. In een de betreffende cases had de behandelende arts dit absoluut over het hoofd gezien, en pas later bij het maken van foto's kwam de werkelijke oorzaak van de klachten naar boven. Van daar dat het ongevalsmechanisme wel degelijk kant relevant zijn.
Niemand hoeft zich aangevallen voelen door mijn opmerkingen over zijn of haar deskundigheid. Iemand die deskundig is zal namelijk bij het beantwoorden van dit soort vragen, erg veel voorbehouden maken, omdat je niet zelf de patient hebt gezien..
En de meesten hier doen dat ook. En ook iedereen met enige vorm van deskundigheid weet ook, dat met een desinfectie van de wond, je misschien de kans op ontstekingen verkleint, maar zeker niet voor 100% kan voorkomen..
Dus trek de schoen aan als die je past..