OvD-G neergestoken (10-04-2005)

Auteur Topic: OvD-G neergestoken (10-04-2005)  (gelezen 9691 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 11 april 2005, 21:22:28
In één woord verschrikkelijk.
Familie, collega's en verdere betrokkenen heel veel sterkte toegewenst.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #11 Gepost op: 11 april 2005, 21:49:39
Gekken kunnen de gekste dingen doen....

Dit is echter in en in triest. mensen die ervoor staan om andere levens te redden om het leven brengen, bewust of onbewust. Ik kan me weer heel erg kwaad maken om dit soort dingen!

Familie, vrienden, collega's en natuurlijk ook Karim, heel veel sterkte gewenst in de moelijke tijd die komen gaat.

Mijn belangrijkste gedachten gaan op dit moment uit naar de ambulance-bemanning die hem thuis in levensbedreigende aantrof. Waarschijnlijk hebben ze alles gedaan om een bekende eigen collega te redden met daarna de mededeling dat ie toch overleden is. Dat laat je zelfs als ambulancebroeder volgens mij niet koud.

Overigens vind ik dat elke collega van de ambulanceregio Zuid-Limburg die dat wil in staat moet worden gesteld om de uitvaart van deze voor vrijwel iedereen bekende collega bij te wonen. Liefst nog met een imposant eerbetoon als tientallen ambulance- en GHOR-voertuigen met gillende sirenes. Dan moeten er voor een dagdeel maar tientallen ambulancebroeders en ambulances uit andere regio's komen om de normale zorg op te vangen. Maar dat is mijn mening....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #12 Gepost op: 11 april 2005, 23:07:08
Familie en collega's van Pieter, heel veel sterkte toegewenst.
Weer een zinloos geweld, wanneer houdt dit op  ???


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #13 Gepost op: 11 april 2005, 23:08:50
Alle betrokkenen heel veel sterkte toegewenst. :-X :'(


brwfotos

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 12 april 2005, 07:34:54
Veel strekte toegewenst

groeten
niels


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #15 Gepost op: 12 april 2005, 11:06:31
Waar houd het op ??.

Veel sterkte aan de nabestaanden en bekenden gewenst.

Arend


Karim

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 12 april 2005, 12:59:50
Ik vind 't ronduit belachelijk dat 'r gezeurd wordt om 'n woordje als "godver".

Net alsof de rest hier nooit vloekt, daar geloof ik dus niks van.

Je woede en frustratie's opkroppen is alles behalve goed, en als ik dat allemaal kan samenvatten in 1 zo'n klein woordje als godver ben je in mijn ogen gewoon ontzettend zielig als je daarover gaat zeuren.

En zeker als er eerst door moderators gezegd wordt "we zien het door de vingers" maar vervolgens toch wordt verwijderd, terwijl het verderop in het topic nog wel enkele malen te lezen is  >:(

Als iemand net te horen heeft gekregen dat 'n kennis overleden is en dat iemand dat van zich af wil schrijven omdat ie er kapot van is moet je niet 3 minuten na dat bericht gaan lopen zeiken over zo iets kleinzieligs.

We zijn niet in de kerk hier, dus ga even ergens anders respectloos en zielig lopen doen.  >:( >:(


Karim

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 12 april 2005, 13:19:49
Meer berichtgeving omtrend Pieter.

Geleen.
De 37-jarige W.H. die is gearresteerd op verdenking van het doodsteken van de 52-jarige Pieter Claessen uit Geleen, is een buurman van het slachtoffer.

De verdachte woont in de Pastoor Vonckenstraat twee huizen verderop in een appartementencomplex. Het lijkt erop dat hij zijn slachtoffer willekeurig heeft uitgekozen. Aan de dodelijke steekpartij is waarschijnlijk geen ruzie vooraf gegaan.

Pieter Claessen, van beroep vervangend hoofd van de ambulancezorg bij de GGD, overleed zondagavond rond middernacht in het Maaslandziekenhuis in Sittard.
De man was daar even tevoren zwaargewond binnengebracht door collega's.

Het slachtoffer opende zondagavond rond 23.00 uur nietsvermoedend de voordeur van zijn woning toen hij geconfronteerd werd met zijn buurman. Die zou zonder aanleiding onmiddellijk meerdere malen met een mes op hem ingestoken hebben.
De 18-jarige zoon van het slachtoffer kwam zijn vader te hulp. Hij sloeg H. met een stoel. De verdachte kon vrij snel daarna door opgetrommelde agenten op straat overmeesterd worden.

Claessen en H. zouden elkaar slechts oppervlakkig hebben gekend.
Wel is het slachtoffer de verdachte ongeveer een jaar geleden een keer te hulp geschoten toen die van het dak gevallen was.
Volgens inwoners van de Pastoor Vonckenstraat was de verdachte op dat moment onder invloed van alcohol of verdovende middelen.
Gisteren deed in de straat het verhaal de ronde dat H. zondagavond vanuit zijn zolderappartement opnieuw op het dak was geklommen. Daarna belde hij aan bij de woning van het slachtoffer met de fatale steekpartij als gevolg. H. wordt door buurtbewoners omschreven als gebruiker van verdovende middelen.

Rechercheurs deden gisteren uitgebreid onderzoek naar de toedracht van de steekpartij. De aanleiding voor het fatale incident is nog niet duidelijk. ,,We moeten nog veel mensen ondervragen'', zegt politiewoordvoerder B.Boosten. ,,De verdachte is weliswaar verhoord, maar hij heeft nog niet veel gezegd.''

De dood van Pieter Claessen, getrouwd en vader van drie kinderen, is hard aangekomen in Oud-Geleen. Claessen was sinds negen jaar voorzitter van buurtvereniging Schuttersplein en nauw betrokken bij activiteiten in de wijk. Kennissen van het slachtoffer omschrijven hem als een lieve, zachtaardige man. ,,Pieter stond voor iedereen paraat. De buurt kon altijd een beroep op hem doen. Hij was maatschappelijk zeer betrokken bij de mensen.''

Bij de GGD is met afschuw gereageerd op het overlijden van Pieter Claessen.
Geëmotioneerde ambulancebroeders zijn in de nacht van zondag op maandag opgevangen nadat ze hun zwaargewonde collega naar het ziekenhuis gebracht hadden.
Gisteren kwamen de burgemeesters W.Dijkstra van Geleen-Sittard en A.Cremers van Beek naar het kantoor in Geleen om het GGD-personeel een hart onder de riem te steken.

Ook de leden van buurtvereniging Schuttersplein verzamelden zich om samen het verdriet om de overleden voorzitter te verwerken. ,,Pieter stond met zijn werk altijd klaar voor mensen die hulp nodig hadden. Dat juist hém zoiets overkomt is gewoon vreselijk.''


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 12 april 2005, 13:57:54
Is er een website of condoleanceregister waar we de reacties kwijt kunnen?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #19 Gepost op: 12 april 2005, 14:43:55
Ik heb de vloek verwijderd en Karim daar van op de hoogte gebracht. Ik vind het onnodig grof en beledigend en aangezien hier mensen komen van allerlei pluimage kan daar wellicht rekening mee worden gehouden. Vloeken om een tekort aan woorden is tamelijk overbodig. Als je je niet anders kan uitdrukken dan met vloeken is dat wel erg. Iedereen heeft al aangegeven hoe erg ze het vinden, dat was ook duidelijk geworden zonder gevloek.
Als je (Karim) er moeite mee had gehad dat ik de vloek verwijderd had, had dan een PM terug gestuurd!
Dit forum is openbaar, houd daar rekening mee, dat probeer ik ook te doen.

Christian