OvD-G neergestoken (10-04-2005)

Auteur Topic: OvD-G neergestoken (10-04-2005)  (gelezen 10041 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #30 Gepost op: 9 maart 2006, 01:17:30
Tja, in dit geval schieten woorden je tekort........

...............
...............


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #31 Gepost op: 9 maart 2006, 06:48:49
Een zeer teleurstellende uitspraak van de rechter vandaag, 15 jaar celstraf, terwijl er levenslang was geeist   >:(   >:(

Of er nog 'n hoger beroep komt is niet duidelijk.

Is dat juist niet een beetje het probleem in dit land.
Het justitiele apparaat, en dan met name de strafmaatvoering

 :-X :-X :-X
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #32 Gepost op: 9 maart 2006, 07:01:49
Is dat juist niet een beetje het probleem in dit land.
Het justitiele apparaat, en dan met name de strafmaatvoering

 :-X :-X :-X

Karim, ik begrijp je frustratie, ten dele, wel. Alleen met SigMaate ben ik het niet eens, kijk naar Amerika, daar hebben ze zwaardere straffen en helpt het? Nee absoluut niet, het probleem in is m.i. de reclassering, die geen geld en geen dwangmiddelen heeft...


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #33 Gepost op: 9 maart 2006, 07:54:35
Welkom in Nederland! >:(

Maar misschien kan de TOPIC naam even worden aangepast.
Je schrikt je weer rot als je het FORUM opent!

Gr Ruud


Michelle1983

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 9 maart 2006, 08:09:02
Heb net de uitspraak gelezen en durf met vrij grote zekerheid te stellen dat het OM hiertegen in hoger beroep zal gaan. Daarnaast moet ik toegeven dat levenslang niet logisch lijkt bij het delict, voordat die straf volgt moet men ten eerste al eerder strafbare feiten hebben gepleegd en daarnaast moet men meerdere slachtoffers hebben gemaakt of de moord moet uitermate gruwelijk zijn. Probleem in deze zaak is dat de dader niet heeft willen meewerken aan het onderzoek bij het Pieter Baan Centrum, want nu is het gissen naar de psychiatrische staat van de man. Dat dilemma heeft de rechtbank ook gehad. En dan is de constatering dat een gevangenisstraf van 15 jaar wordt opgelegd, toch niet heel onlogisch. De nieuwe strafmaxima die per 1 februari zijn ingegaan, gelden overigens alleen nog maar voor gepleegde strafbare feiten ná die datum.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #35 Gepost op: 9 maart 2006, 08:33:56
Ik schrok me inderdaad rot toen ik dit las (had het vorig jaar niet meegekregen). Het blijft een machteloos gevoel als je zo'n uitspraak hoort. Voor je gevoel is levenslang nog niet eens genoeg. Maar het allerergste en engste vind ik nog wel dat zo'n figuur in dit geval misschien al na 10 jaar vrijkomt! Misschien ben ik cynisch, maar ik ben er op z'n zachtst gezegd niet van overtuigd dat ie daarna helemaal sociaal, geciviliseerd en een modelburger zal zijn.....
greetz,  Enrique


Michelle1983

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 9 maart 2006, 09:32:58
Je weet nooit nee, maar het is wel opvallend dat deze man nog nooit eerder veroordeeld is voor geweldsdelicten en er gezien de verwijzing naar de justitiële documentatie waarschijnlijk ook nooit van is verdacht.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #37 Gepost op: 9 maart 2006, 10:16:59
:'(  .............................

is het enige wat ik hierop kan zeggen


Karim

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 9 maart 2006, 15:08:34
Je weet nooit nee, maar het is wel opvallend dat deze man nog nooit eerder een strafbaar feit gepleegd heeft.

Nog nooit gepakt is iets anders als nog nooit 'n strafbaar feit gepleegd.

Die vent stond bekend al junk/dealer in die buurt en het zou bepaald geen lieverdje zijn, alleen heeft de politie 'm nooit eerder op/met iets kunnen betrappen....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 9 maart 2006, 15:35:07
Karim, ik begrijp je frustratie, ten dele, wel. Alleen met SigMaate ben ik het niet eens, kijk naar Amerika, daar hebben ze zwaardere straffen en helpt het? Nee absoluut niet, het probleem in is m.i. de reclassering, die geen geld en geen dwangmiddelen heeft...
Nederland is niet met Amerika te vergelijken! Ze houden er daar een heel ander normen en waarden stelsel op na. Kijk maar naar bevolkingsgroepen, de grootte van het land, wetten etc..