Dat wij alleen met het nieuwe wapen leren werken is naar mijn mening alleen maar positief. Zou het nut er ook niet van in zien om ons eerst nog kort met het oude wapen te laten werken en dan alweer omscholen.
@Pepernoot. Is de pet op de academie echt verplicht? Dit is dan zeker tijdens de praktijklessen? Want de keren dat ik op de wegastraat ben geweest liep iedereen gewoon in uniform (witte blouse of donkerblauwe trui) zonder hoofddeksel. En wat ik van filmpjes heb gezien dragen de meesten bij klassikale lessen ook geen pet/hoed boven het uniform. Ach, ik zie het allemaal wel
In school natuurlijk niet;)
Maar ga je buiten de straat op rond school, of al loop je richting de praktijkruimte en de schietbaan dan moet je helemaal gekleed zijn dus incl. pet. Ben je daar weer binnen de hekken dan kan die mooie pet weer af.
En er zit ook weer verschil in, want als je praktijk hebt met aanhoudingen enzo dan hoeft het weer niet want dan heb je een andere broek aan.
Het wordt nog wel duidelijk gaan ze ook uitleggen.
Van de filmpjes kan wel kloppen want sinds 1 jan 2012 zijn ze er streng op geworden dus helaas..
En zoals Red aangeeft klopt, en bij de academie gaat alles 'officieel'.