oke, hieruit begrijp ik dat jullie totaal geen praktijkervaring hebben, zucht...., ik ga hier verder niet op in, ik zou zeggen loop een keer stage bij een ambulancedienst!!!
De afgelopen dagen heb ik met verbazing de ontwikkelingen in dit topic gevolgd. De reacties van Army Medic vind ik moeilijk om te begrijpen. Army Medic.., je hebt zelf besloten je te mengen in deze discussie. Dat is ieders goed recht. De witte kolom kenmerkt zich bij uitstek door deelnemers met zeer uiteenlopende achtergrond. Daarmee is dit direct de kracht van het forum, waarbij professionals zich laagdrempelig openstellen voor discussie met medeforumleden, ongeacht hun medisch kennisniveau. De kern daarbij is respect voor elkaars standpunt. Dat betekent niet dat het debat af en toe fel mag worden gevoerd, zolang dit maar direct gerelateerd is aan de inhoud.
Om diverse redenen vind ik jou reacties ongepast. Zoals aangegeven besluit je zelf om deel te nemen aan de discussie met een vrij stevig standpunt. Prima, dat is alleen maar goed voor het debat. Je moet dan vooraf wel goed beseffen dat forumleden met grote kennis van zaken en met veel ervaring de moeite nemen om inhoudelijk te reageren op jouw posting. Tot daar aan toe is er niks mis. Helaas kan ik niks anders concluderen dat je nogal geprikkeld omgaat met kritiek, waarbij jouw bovenvermelde citaat overkomt als "ondoordacht". Andere mensen zouden misschien zelfs de term beledigend durven gebruiken, omdat jij juist die mensen die de moeite nemen om te reageren op jouw posting, diskwalificeert tot prutser.
Daarbij wens je geen gehoor te geven aan het verzoek om duidelijkheid te scheppen omtrent je eigen referentiekader. Vooralsnog ga ik er maar even vanuit dat je een ambulancechauffeur bent met een achtergrond als Medic. Dat is prachtig en ik ben bekend met de inhoud van deze opleiding. Natuurlijk is het je goed recht op dit forum in discussie te treden met andere leden, maar je moet goed begrijpen dat jouw inbreng in het debat een heel andere lading heeft dan de inbreng van een verpleegkundige of een arts met kennis van zaken. Die kun je niet zomaar even onderuit schoffelen. Omgekeerd is het ook ongepast om een ambulancechauffeur te kleineren.
Het zou heel goed kunnen zijn dat deelnemers in deze discussie de inhoud van jouw reactie onvoldoende begrijpen. In plaats van een snerende toon zou je ook kunnen kiezen voor een inhoudelijke reactie, om je mening met goede redenen te onderbouwen. Het zou zelfs kunnen leiden tot het bijstellen van een mening op basis van voortschrijdend inzicht en goede argumenten.
Expert