Dienstrooster maken

Auteur Topic: Dienstrooster maken  (gelezen 6622 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2013, 21:20:28
Uiteraard heb ik reserve personeel. En zelf werk ik soms ook nog wel eens een dienstje.
Dit jaar lopen geen contracten af. Werkgelegenheid projecten neemt toe.
Ik heb diverse oproepkrachten in dienst.
Ook enkele vrijwilligers .... die onderhoudt de kantoortuin  :D


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2013, 21:25:39
mooi
maar denk eens goed na over een planner mss voor alleen planwerk of een samengestelde functie. Maar daar zou ik dan wel eens met je van gedachte willen wisselen ( brainstormen ).

Aanbod geldt om te brainstormen.
Bij instappen begint de inzet.


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2013, 21:27:25
Deel je mening Gijs. Brainstormen vind ik altijd leuk. Altijd welkom :D


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2013, 21:47:32
Nou ik ben benieuwd om eens te brainstormen of hoor graag van je.
Bij instappen begint de inzet.


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2013, 22:30:17
Begin eens openbaar :D
Kunnen we altijd later zien of we onze brainstorm sessie op mijn kantoor moeten voortzetten ;)

Wat bedoelde je met je zin (twee post hierboven) bv?
Let's go haha


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2013, 12:40:26
Een gemiddeld bedrujf heeft voldoende werk voor een planner.

Denk maar aan het opzetten van een schematisch dienstrooster, maandrooster, dagrooster, calamiteitenplanning, etc.

Tevens kan deze planner het aanspreekpunt van het veld zijn
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2013, 14:15:25
Een planner zal moeten beschikken over de volgende vaardigheden:
- goede communicatie met collega's in het veld.
- goede communicatie met de opdrachtgevers.
   let hierbij dat gedane beloftes of toezeggingen OOK nagekomen dienen te worden o.a het terugkoppelen van zowel de
  positieve als de negatieve berichtgeving
- alertheid inzake afdoening en toezeggingen met rekenschap van de afspraken ( welke uitteraard allemaal vastgelegd zijn. )
- consequent in het opreden naar de collega's en opdrachtgevers.
- geintresseerdheid in de persoonlijke aangelegenheden van de collega's en het zonodig geven van support hierop (indien mogelijk en toegestaan)
- geïntresseerdheid naar de opdrachtgever, door goed te luisteren kan men de behoefte peilen.
- ook contact met de collega's en de opdrachtgevers als er even "niets" is, dus ook de zgn "positieve" contacten.
en die dingen welke binnen een organisatie worden neergelegd binnen de functie van planner.
Bij instappen begint de inzet.


Flameon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2013, 14:23:01
Contact met de opdrachtgevers hebben de teamleiders en ik.
De planner mag bezig houden met de dienstroosters en de technische planning (aansluiten camera's/alarminstallaties etc)


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2013, 18:40:58
Contact met de opdrachtgever op managementniveau over de voortgang en uitvoering op managementniveau.
 Rooster en afwijkingen daarin, bij de planning, want als het goed is volgt de facturering na de uitgevoerde diensten.(korte lijnen)

Camera- en alarminstallaties is een duidelijke zaak voor een buitendienstmedewerker i.v.m. codes en instructies.Kennis ter plaatse.

Bijv: dienstkleding en aanverwante zaken, verlofaanvragen, opleiding, bijscholing, bhv, aed, verlof en verzuimadministratie bij de planner onderbrengen mede i.v.m dossiervorming.

Kwartaal overzichten qua contracturen, extra uren, bijzondere verrichtingen aanbieden in het managmentoverleg.

Enige malen per maand op locatie gaan kijken i.v.m. de dienstroosterindeling en contact te onderhoudn met de werkvloer.
Bij instappen begint de inzet.