Vuurwapenbeleid van de Britse politie

Auteur Topic: Vuurwapenbeleid van de Britse politie  (gelezen 12234 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 20 februari 2013, 13:02:28

Die nekklem is leuk, maar zoals ik het inschat is die 'verdachte' een beresterke vent, hij slingert met beide collega's alsof het poppen zijn en ook na de assistentie duurt het met 6 man enkele minuten voordat ze hem geboeid hebben.
Een nekklem had hier weinig effect gehad, ik denk dat die collega dan zelf al gestrekt had gelegen.


Tsja, of de nekklem wel of niet gewerkt zou hebben... Ik denk het wel, als je weet hoe het moet dan gaat het licht vanzelf uit  998765
Ik heb me al meerdere malen verbaasd over de IBT-vaardigheden van de Engelse collega's. Er wordt niet geslagen, niet getrapt helemaal niets. Totaal geen pogingen om de collega te ontzetten. Beetje met CS sprayen en als dat niet werkt is het over...

Mede omdat zij geen vuurwapen hebben zou je toch (mogen) verwachten dat de IBT-vaardigheden een hoger niveau hebben dan hier in Nederland :-X


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2013, 13:18:07
Het zijn toch alleen de bobby's die geen vuurwapen hebben? Of hebben deze traffic cops ook geen vw? niet eens op gelet eigenlijk
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest14264

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2013, 13:22:00
Het zijn toch alleen de bobby's die geen vuurwapen hebben? Of hebben deze traffic cops ook geen vw? niet eens op gelet eigenlijk

Zover ik begrepen heb van alle documentaires op tv/youtube zijn het alleen speciale agenten die een VW mogen dragen, geloof dat ik ergens heb gezien dat het zelfs maar 10% is van alle agenten in de UK.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2013, 13:57:27
Klopt merendeel van de Britse agenten heeft geen vuurwapen.
Eenheden die o.a. een wapen hebben zijn: Armed Response Unit's / Diplomatic Protection Group.
De Armed Response Unit's werden geďntroduceerd in 1991.

Ook kun je op de voertuigen letten, want......
Je kan bij deze Rode en ook vaak bij Zilveren wagens zien of er gewapende agenten in zitten, namelijke door de eerder genoemde rode ster op het dak en de Gele stippen die op de wagens zitten.

Bijzonderheden: Kenmerkende rode kleur, gele stippen ter aanduiding van de bewapening
1 met een ster op het dak.



guest14264

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2013, 13:57:38
Heb nog even zitten rond zoeken, kwam een interessante wikipagina tegen. Heeft weinig nut om die helemaal hier te posten, vandaar even de link. Daarin word ook aan gegeven dat ze in de UK een shoot-to-kill beleid hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Police_use_of_firearms_in_the_United_Kingdom

Wellicht idee om dit geheel af te splitsen naar een separaat topic? kan nog een leuke discussie worden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2013, 14:13:01
Heb nog even zitten rond zoeken, kwam een interessante wikipagina tegen. Heeft weinig nut om die helemaal hier te posten, vandaar even de link. Daarin word ook aan gegeven dat ze in de UK een shoot-to-kill beleid hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Police_use_of_firearms_in_the_United_Kingdom


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2014, 23:50:44
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=81351.20
Naar aanleiding van een blik op bovengenoemde draad en de topic over de " schietincidenten" vraag ik me af of we beter ook de kant van de Britse politie op kunnen gaan?
Die werken toch best goed als ik zo "Politie op je hielen"" zie.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2014, 00:02:30
Citaat van: silque link=msg=1130665 date=1361362687
Het zijn toch alleen de bobby's die geen vuurwapen hebben? Of hebben deze traffic cops ook geen vw? niet eens op gelet eigenlijk
De eenheid uit -Politie op je hielen- draagt ook geen vuurwapen.
http://gemist.nl/de-politie-op-je-hielen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2014, 00:15:13
Citaat van: piet60 link=msg=1238416 date=1390258244
Die werken toch best goed als ik zo "Politie op je hielen"" zie.
En dát is je bron...? ::)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2014, 00:26:11
Citaat van: Frank. link=msg=1238421 date=1390259713
En dát is je bron...? ::)
Meer heb ik niet (zover) en als ik zie wat ze doen kunnen ze het blijkbaar af zonder vuurwapen. Enkele keer gezien dat bij vuurwapen gevaarlijke boef er een andere eenheid bij komt. Of zijn er hier meer misdrijven met schietijzers dan in GB? Zover mijn leeftijd reikt weet ik niet anders dan de politie in UK geen pistool draagt.