Grote brand (boerderij met rieten kap) Boeicopseweg - Hei en Boeicop 21-02-2013

Auteur Topic: Grote brand (boerderij met rieten kap) Boeicopseweg - Hei en Boeicop 21-02-2013  (gelezen 6532 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Gelukkig ben ik niet de enige die hetzelfde denkt als iemand zo iets zegt. In dit geval was de bewuste persoon niet van het pand, maar waren omstanders. Nu heb ik zelf hier geen schoorsteen dus ben er totaal niet mee thuis hoe en wat ;-)
Wat voor soort schoorstenen zijn het meeste gevoelig voor schoorsteen branden? Dan bedoel ik dus niet de schoorstenen die niet schoongemaakt zijn.
Het lijkt mij namelijk dat een schoorsteen met een extra binnenkanaal minder gevoelig is omdat alles sneller naar beneden komt en niet in de groeven van het metselwerk terecht kan komen, weet niet of ik nu heel boers aan het denken ben :D

Zijn er eigen wel inspectie bedrijven die controleren of schoorsteenvegers hun werk doen?

Hoe het precies zit weet ik niet. Maar mensen die een stookverbod hebben gehad ivm brand, moeten hun schoorsteen laten vegen door een bij de bond van schoorsteenvegers aangesloten bedrijf:

http://schoorsteenveger.nl/