Solicitatie politie: Week voor aanstelling afgebeld

Auteur Topic: Solicitatie politie: Week voor aanstelling afgebeld  (gelezen 12778 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2013, 23:20:44
Ontzettend balen! Maar volhouden helpt echt en de politiek is zo wispelturig dat je zo maar ineens een belletje kan krijgen of je de week er op al kan beginnen... Mijn ervaring: Op vrijdagochtend gebeld dat ik was aangenomen  098uo, vervolgens kwam 's middags het nieuws dat alle instroom was gestopt  :'(. Natuurlijk na 17:00 uur gehoord, dus W&S was niet meer bereikbaar. Behoorlijk k.. weekend gehad, maandag meteen gebeld. Bleek dat het besluit over mij al op donderdag was gemaakt en ik dus, als laatste toen, wel was aangenomen. W&S was destijds ook verrast over de aannamestop.

Dus blijven volhouden!

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2013, 00:19:22
Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Ik hoop trouwens dat het voor mij allemaal nog wel gewoon doorgaat...

Dank je wel, zal ik doen! En ik hoop voor jou dat je natuurlijk gewoon zsm kan starten!

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2013, 11:14:03
De "boosheid" is ook echt niet voor de mensen van W&S, deze zijn erg duidelijk geweest en hebben rustig vertelt wat de bedoeling is van de komende week.
Ze hopen mijn broertje voor het einde van volgende week te kunnen vertellen of het wel of niet door gaat voor de mensen die al "aangenomen"zijn.
Hij heeft gesolliciteerd bij een korps wat nu Noord-Holland is.  O0

Ik hoop voor hem dat er een oplossing is voor hem en zijn "lotgenoten"  ;)
Zonde als hij tot 2014 moet wachten terwijl zijn baan per 20-05-2013 is opgezegd.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2013, 12:03:57
De "boosheid" is ook echt niet voor de mensen van W&S, deze zijn erg duidelijk geweest en hebben rustig vertelt wat de bedoeling is van de komende week.
Ze hopen mijn broertje voor het einde van volgende week te kunnen vertellen of het wel of niet door gaat voor de mensen die al "aangenomen"zijn.
Hij heeft gesolliciteerd bij een korps wat nu Noord-Holland is.  O0

Ik hoop voor hem dat er een oplossing is voor hem en zijn "lotgenoten"  ;)
Zonde als hij tot 2014 moet wachten terwijl zijn baan per 20-05-2013 is opgezegd.

Ik hoop ook echt voor hem dat hij alsnog kan beginnen! Zou het sowieso menselijk vinden als ze van hogere hand zouden besluiten alle mensen die aan het einde van het traject zitten alsnog mee te nemen, en dan gewoon een stop in te lassen bij de nieuwe lichting. Maar ja, dat is misschien ijdele hoop.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2013, 16:57:05
Nog een vraag waar iemand op het forum misschien meer over kan vertellen. Wanneer het ministerie zoals nu besluit een aanname stop te doen, en wij dus eigenlijk 'in de wacht' staan, kan ik (en anderen in dezelfde situatie) dan de volgende lichting (misschien volgend jaar pas) gewoon mee of moeten alle testrondes weer opnieuw? Ik begrijp dat de medische keuring en het antecedentenonderzoek altijd recent moeten zijn, maar de rest van de testen blijven gewoon geldig lijkt mij?

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2013, 18:16:22
Volgens mij is het gehele rapport officieel een jaar geldig. Maar ik kan me voorstellen dat als dit termijn marginaal is verstreken dat de korpsen je gewoon laten doorstromen i.v.m. de kosten van deze testdagen.

Sterkte!

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2013, 18:20:08
Het rapport van de testdagen is 2 jaar geldig, je medische keuring een half jaar. Misschien dat ze na het half jaar eens vragen of er medisch iets is veranderd, maar je zult niet ineens epilepsie hebben ofzo. Verder denk ik inderdaad dat als het rapport 3 maanden "over de datum" is dat ze daar niet moeilijk over doen. Anders moeten ze inderdaad weer veel geld gaan betalen om je te laten keuren.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2013, 18:25:03
Dat is in ieder geval positief bericht! Ik snap, en ga er sowieso vanuit, dat medisch opnieuw moet maar dat is geen probleem. Zelfde geldt voor het antecedentenonderzoek. Ben in ieder geval blij dat de testdagen niet opnieuw hoeven. Maar het korpsgesprek valt hier natuurlijk buiten, dus dit moet dan wel opnieuw lijkt me?

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 24 februari 2013, 05:00:23
Nee hoor. Korpsgesprek blijft geldig. Behalve als je sollicitatie officieel wordt gestopt, dan moet je alles opnieuw doen.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2013, 17:04:45
Zojuist dit nieuwsbericht gelezen:

Toegevoegd: dinsdag 26 feb 2013, 16:20
Update: dinsdag 26 feb 2013, 16:35
De politie is met onmiddellijke ingang gestopt met het aannemen van studenten aan de politieacademie. De korpsleiding heeft dat besloten omdat uit nieuwe berekeningen is gebleken dat de Nationale Politie nu al ruim 2000 mensen meer heeft dan mag.

Het besluit is vorige week genomen. Kandidaten die in april zouden beginnen met de opleiding hebben te horen gekregen dat die niet doorgaat.

Volgens een politiewoordvoerder is het een tijdelijke stop. Waarschijnlijk gaan later dit jaar weer nieuwe opleidingen van start. Wel is duidelijk dat het aantal nieuwe studenten drastisch omlaag moet: van 1700 vorig jaar naar maximaal 800 dit jaar.

Nationale Politie
Op 1 januari zijn de 25 regionale politiekorpsen en het Korps Landelijke Politiediensten opgegaan in de Nationale Politie.

De Politieacademie, die de opleidingen verzorgt, verkeert in zwaar weer. Door een grootschalige reorganisatie verdwijnen de komende vier jaar 300 van de 1500 banen. De ondernemingsraad heeft onlangs het vertrouwen in het college van bestuur opgezegd.

Gerrit van de Kamp, voorzitter van de Politievakbond ACP, voelt zich overvallen door het nieuws. Donderdag heeft de vakbond overleg met minister Opstelten van Justitie. De ACP eist dat de kandidaten die in april zouden beginnen met de opleiding, dan ook gewoon van start kunnen gaan.

http://nos.nl/artikel/478441-opleidingsstop-bij-politie.html

Na donderdag dus duidelijkheid hoop ik voor alle betrokkenen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.