Hoi, ik zit precies in dezelfde situatie... Ik heb vorig jaar mei al selectie voor het korps Brabant zuid-Oost gedaan en heb in oktober mijn korpsgesprek gehad (waarna ik mag starten op niveau 3, had voor niveau 4 gesolliciteerd). In eerste instantie hebben ze tegen mij gezegd dat ik zeker pas in 2013 zou kunnen starten. Het zou wellicht januari en anders mei of oktober 2013 worden. Inmiddels ben ik gebeld dat er voor mij (niveau 3) helemaal geen opleidingsplaats beschikbaar is in 2013 en dat ik maar tot 2014/2015 moet wachten want dan zou er voldoende uitstroom zijn. Het lullige is dat er voor niveau 4 wel instroom is, dus ik pis net naast de pot terwijl ik ook nog een HBO diploma op zak heb...
Het is natuurlijk vreemd dat ze wel veel kandidaten selectie laten doen om vervolgens een groot gedeelte niet te laten starten.
Wellicht kunnen we met een aantal lotgenoten een 'bezwaarschrift' indienen bij het hoofd landelijke politiediensten?
Ik weet niet of ik nog wel 2 jaar kan wachten op een plaats. Ik ben nu 27 en vind het zonde om 2 jaar weg te moeten gooien... Wat zouden jullie doen voor degegen die in dezelfde situatie zitten?
Groetjes, Danaantje