Tussentijdse bloedingen

Auteur Topic: Tussentijdse bloedingen  (gelezen 7274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 2 mei 2007, 16:54:36
Laten we voorop stellen dat iedereen vrij is om hier vragen te posten, mits niet in strijd met de grondwet of gebruikersregels van dit forum.
Ik vind echter wel dat vragen zoals deze over Tussentijdse Bloedingen eigenlijk niet op dit forum thuis horen. Zowel voor de privacy van de vraagsteller, want zoals Delta al zei, het was niet echt moeilijk om de adresgegevens van SEH-arts te achterhalen, maar ook omdat je eventuele medische antwoorden van forumleden niet kunt controleren. Iemand kan zich hier immers uitgeven als student geneeskunde, seh-arts of ambu-vpk terwijl hij/zij dat helemaal niet is. De meeste mensen zijn ongetwijfeld zo verstandig om een (goedbedoeld) advies niet op te volgen en toch de huisarts te raadplegen, maar toch.
Gelukkig is iedereen in deze topic zo verstandig geweest om direct naar de huisarts te verwijzen.

Ik sta ook volledig achter het advies van Delta en Kanarie, niet iedereen staat stil bij de (on)veiligheid van het internet.

Leren via dit forum is prima en casus zijn een goede methode om dat te doen, maar wel op een verantwoorde wijze :).

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #21 Gepost op: 3 mei 2007, 11:20:13
Ik ben het er helemaal mee eens dat je voor medische adviezen voor actuele problemen veel beter naar de huisarts, seh fysiotherapeuth etc kunt gaan als een dergelijke vraag op een forum als het hulpverleningsforum plaatsen.
Bij deze mensen krijg je sneller en waarschijnlijk beter antwoord.

In dit geval was het (kwaad) reeds geschiedt, de vraag incl symptomen was reeds geplaatst en het daaraan toevoegen van de deskundige mening m.b.t. deze symptomen (en over dat laatste deel gaat het mij dus) zie ik dan niet zoveel additioneel kwaad.

Het is zeker goed te weten dat het internet niet anioniem is, besef je dat terdege en kies je er voor om bepaalde informatie te delen (zoals ik bijvoorbeeld in tegenstelling tot velen mijn werkelijke naam gebruik), dan is is dat op zich ook geen probleem.

Afijn dat was weer dat, in ieder geval iets wijzer geworden, namelijk de betekenis van de term 'doorbraakbloedingen 8)

de groeten vanuit een erg regenachtige Ardeche ...... :'(  :-X

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 3 mei 2007, 14:11:59
In dit geval was het (kwaad) reeds geschiedt, de vraag incl symptomen was reeds geplaatst en het daaraan toevoegen van de deskundige mening m.b.t. deze symptomen (en over dat laatste deel gaat het mij dus) zie ik dan niet zoveel additioneel kwaad.

Afijn dat was weer dat, in ieder geval iets wijzer geworden, namelijk de betekenis van de term 'doorbraakbloedingen 8)

de groeten vanuit een erg regenachtige Ardeche ...... :'(  :-X

Jacques

Het lastige vind ik dat de deskundigheid van een mening moeilijk te controleren is, ook op dit forum. Dat geld voor antwoorden die ik geef, maar ook die van verpleegkundigen en enthousiaste EHV'ers. Ik moet afgaan op wat de deskundige zegt te zijn, en dat blijkt wel eens niet te kloppen.

In iedergeval een fijne vakantie gewenst, met hoop op beter weer!

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #23 Gepost op: 3 mei 2007, 21:45:23
Nu zie ik pas dat ik 'doorbraakbloedingen' heb getypt ipv. tussentijdse bloedingen... was dus niet mijn 'diagnose', sorry  :-[
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #24 Gepost op: 4 mei 2007, 13:52:03
Nu zie ik pas dat ik 'doorbraakbloedingen' heb getypt ipv. tussentijdse bloedingen... was dus niet mijn 'diagnose', sorry  :-[

Desondanks weet ik nu wel de betekenis van deze term, los van het feit of dit hier nu van toepassing was of niet ...

Meningen zijn inderdaad lastig op hun waarde te schatten, bronvermeldingen en onderbouwing zijn daarom waar mogelijk en praktisch soms van waarde.

(Het regent vandaag iets minder hard ....)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources