Brandweerkazerne Bunschoten dicht na asbestvondst - Bunschoten 25-02-2013

Auteur Topic: Brandweerkazerne Bunschoten dicht na asbestvondst - Bunschoten 25-02-2013  (gelezen 4821 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
We hebben wel een hoop asbestdeskundigen hier lees ik...
Ik ben zelf slechts beperkt thuis in de materie en misschien wordt er wel ietwat overdreven gehandeld, maar stellen dat asbest niet gevaarlijk is omdat er anders wel meer mensen ziek waren geworden lijkt me niet juist.
Senior GGP / Oost-Brabant


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
We hebben wel een hoop asbestdeskundigen hier lees ik...
Ik ben zelf slechts beperkt thuis in de materie en misschien wordt er wel ietwat overdreven gehandeld, maar stellen dat asbest niet gevaarlijk is omdat er anders wel meer mensen ziek waren geworden lijkt me niet juist.

Laat ik voorop stellen dat ik geen deskundige ben. Maar ik meen er wel genoeg van te weten om te zeggen dat er geen (logische) verhouding is tussen hoe er met asbest en andere vergelijkbare stoffen omgegaan wordt. De paniek reacties, grote ontruimingen, gebouwen afgegrendeld, speciale opruimingsteams, torenhoge rekeningen.

Er is maar 1 groep die er beter van wordt, en dat zijn de mensen die wij als deskundigen aangemerkt hebben. Die er hun geld mee verdienen, denk je echt dat die objectief naar de situatie kijken? Hoeveel koerierdiensten zijn er voor invoering van kilometerheffing?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het blijft elke keer toch weer verbazingwekkend dat mensen met alle winden mee kunnen waaien. Wordt er een keer te weinig gedaan aan een risicobeperkingen klimt ben in de hoogste boom. Nu neemt men geen enkel risico klimt men alsnog weer in diezelfde hoge boom. Het lijkt wel of we altijd wat te zeuren moeten hebben in dit land. ::)


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Het blijft elke keer toch weer verbazingwekkend dat mensen met alle winden mee kunnen waaien. Wordt er een keer te weinig gedaan aan een risicobeperkingen klimt ben in de hoogste boom. Nu neemt men geen enkel risico klimt men alsnog weer in diezelfde hoge boom. Het lijkt wel of we altijd wat te zeuren moeten hebben in dit land. ::)

Haha klopt.

Asbest, ik weet niet wat ik er over moet denken. Mijn opa is overleden aan asbestkanker. Ik weet dus dat het een stof is die gevaarlijk is. Maar aan de andere kant, zolang de platen heel blijven en je er geen gekke dingen mee doet is asbest ongevaarlijk. Zodra er asbest vezels vrijkomen word het gevaarlijk.