Ik heb het hele topic doorgelezen en voel me nu een beetje overrompelt en hopelijk kan ik een deel van mij frustratie over dit bericht hier kwijt.
Ik zit al vanaf juli thuis met een diploma, en wil graag naar de politie/marechaussee maar na het lezen van deze berichten zakt mij de moed in de schoenen om ook nog maar deze kant op te willen. Ik heb niet het belang van een volledige hbo opleiding te gaan doen, een school trekt mij gewoon niet. Ik ga liever deels naar school deels aan het werk. Nu zijn deze 2 mogelijkheden dan wel een oplossing die mij aanspreekt maar ik heb nu de behoefte te zeggen van "laat maar" want zoals het nu is, zit ik dus nog voor langere periode thuis, wat weer een probleem met mijn ouders gaat opleveren. Ik wil heel graag bij en van de 2 instanties aan het werk, maakt mij niet uit welke (i.c.m. cijferlijst is politie beste keus) maar ik zie nu een toekomst beeld van mijzelf dat ik thuis zit zonder werk met alleen een middelbare schoolopleiding. Ik hoop niet dat dit de realiteit wordt, maar het lijkt naar aanleiding van deze berichten lijkt het daar wel op.
Voor mensen in zo'n situatie als de mijne is dit niet echt het geen je wil horen, niet alleen voor mij mar de velen met mij in een zelfde situatie.
(P.S. ik zal de berichten afwachten, maar heb weinig hoop)