Getracht een passend topic en/of board te vinden. Maar bij gebrek aan resultaat gooi ik hier maar een balletje op. Mocht er al een topic over zijn, laat het me weten. Past dit topic elders beter, dan aan de Mods om het daarheen te verschepen.
Verder nu eerst een situatieschets/voorbeeld.
In sommige gevallen is het moeilijk voor hulpverleners om de locatie van een incident te vinden. Hierbij wil ik even buiten beschouwing laten dat de 112 beller niet weet waar hij is of een verkeerd adres opgeeft. Mijn inspiratie voor dit topic komt uit de praktijk, van de 3 keer dat er (bij mijn weten) hulpdiensten met spoed naar mijn werklocatie zijn gevraagd, zijn zij 2 maal verkeerd gereden. In deze situatie beiden een ambulance, die wij aan zien komen rijden op de hoofdweg, maar vervolgens rechtsaf slaat op de kruising, terwijl wij links zitten. De ene keer dat dit wel goed ging was waarschijnlijk doordat er toen een BHV'er op/bij de kruising stond om de weg te wijzen.
Naar verluid, en eigen zeggen van de chauffeurs, geeft het navigatie systeem dit domweg verkeerd aan. Ons adres schijnt niet goed op de kaarten te staan. Op die kaarten lijkt het alsof ons bedrijf aan een andere weg ligt, die in het verlengde van de onze ligt. Het "gidsen" door mensen langs de weg te zetten lijkt dus op zich te werken (al is dat maar 1 keer gebeurt). Maar dat is tijdens de normale werk situatie. Met voldoende mensen om bij een slachtoffer te blijven en op de nodige punten te staan om de weg te wijzen/de hulpverleners te ontvangen. Stel dat dit 's avonds in overwerk situatie gebeurd, waarbij we dan dikwijls met slechts 2 of 3 man aanwezig zijn. Dan is er niemand 'over' om de weg te wijzen.
Dus nu naar de eigenlijke vraagstelling, wat kun je als melder op een moeilijk vindbare plek (althans volgens sommige navigatiesystemen) er aan doen om te zorgen dat de hulpdiensten zo snel mogelijk op de juiste plaats aankomen? Eigenlijk ongeacht of dit in een bedrijfssituatie, thuis, camping, etc is.
PS: In beide gevallen was de ambulance slechts iets later ter plaatse (nadat er iemand achteraan gegaan was...) en heeft dit geen verdere problemen opgeleverd.