Vriendin gered dmv reanimatie

Auteur Topic: Vriendin gered dmv reanimatie  (gelezen 3941 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

renee85

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 5 maart 2014, 15:21:01
Beste hulpverleners,
Mijn naam is Renee Lamboo. Ik ben freelance journaliste voor Libelle.
In dit tijdschrift willen we aandacht besteden aan het belang van reanimatie. We willen dit doen door een vrouw te interviewen wiens leven gered werd door een vriendin die haar reanimeerde.
Ik dacht: wellicht hebben jullie dit wel eens meegemaakt of kennen jullie een soortgelijk verhaal.
Ik ben bereikbaar via info@reneelamboo.nl
Met vriendelijke groeten, Renée




Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2014, 21:45:05
Een vrouw die gered is door haar vriendin?
Wat is daar de meerwaarde van?
(Zelfs voor een blad als Libelle...) 98uiye
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2014, 21:47:04
P.s.

Aandacht vragen voor reanimatie daar sta ik wel helemaal achter... O0
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Draco

  • Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2014, 11:37:37
Ik ken zelf iemand die, weliswaar op een afdeling in het ziekenhuis, een reanimatie kreeg en door adequaat ingrijpen na 20 min reanimeren weer output kreeg en na nog 2 dagen IC opname er bijna zonder restverschijnselen vanaf is gekomen. Reanimatie is dus zeker geen hopeloze zaak, zoals soms gedacht wordt. Dit was weliswaar in het ziekenhuis waardoor de delay heel kort was, maar ook van reanimaties op straat zijn gelukkig genoeg voorbeelden waarbij mensen er goed vanaf komen door adequaat ingrijpen.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2014, 12:00:09
Beste Renee,

Voorbeelden van succesvolle reanimatie's zijn er legio, maar specifiek een vrouw die gereanimeerd is door een vriendin....het lijkt me dat dit zoeken naar een speld in een hooiberg is.
En als je ze al via dit forum kunt vinden is het ook nog maar de vraag of zij willen dat hun verhaal in de Libelle gepubliceerd wordt.

Het is een goede zaak dat jullie aandacht aan reanimatie willen besteden, maar wat is er mis met een verhaal van een vrouw die haar echtgenoot reanimeert, of andersom een man die zijn echtgenote heeft gereanimeerd?
Aangezien ongeveer 80% van de reanimatie's in de thuis situatie plaatsvindt is dit mogelijk een betere ingang om betrokkenen te selecteren.

Succes,

Ruud