(Britse) Centralist krijgt hartstilstand voor camera

Auteur Topic: (Britse) Centralist krijgt hartstilstand voor camera  (gelezen 11907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 22 februari 2013, 23:03:23
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=w32PUDL2lb8#!


It isn’t every day that a cameraman is riding with a paramedic or flight crew to actually see a cardiac arrest and film it, but when dispatcher Chris Solomons was being filmed by the BBC that is exactly what happened. What an amazing rescue!




seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2013, 08:37:40
Indrukwekkend om het verloop en de uitkomst te zien


helm

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2013, 10:08:48
Goede video voor instructeurs die geen enkele praktijkervaring hebben maar zichzelf wel in staat achten om hun cursisten te beoordelen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2013, 10:34:55
Te gek voor woorden! Onverantwoordelijk die Britten. Een reanimatie met twee man. In Nederland doen we dat met vier man ambulancepersoneel, 6 brandweermannen, 4 politiemensen en een aantal burgerhulpverleners.

De NRR is ook heel duidelijk dat je de handen goed moet plaatsen terwijl de paramedic doodleuk freestyle met 1 hand zit te pompen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2013, 10:42:11
Te gek voor woorden! Onverantwoordelijk die Britten. Een reanimatie met twee man. In Nederland doen we dat met vier man ambulancepersoneel, 6 brandweermannen, 4 politiemensen en een aantal burgerhulpverleners.

De NRR is ook heel duidelijk dat je de handen goed moet plaatsen terwijl de paramedic doodleuk freestyle met 1 hand zit te pompen.

 ;D ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2013, 11:46:04
Te gek voor woorden! Onverantwoordelijk die Britten. Een reanimatie met twee man. In Nederland doen we dat met vier man ambulancepersoneel, 6 brandweermannen, 4 politiemensen en een aantal burgerhulpverleners.

De NRR is ook heel duidelijk dat je de handen goed moet plaatsen terwijl de paramedic doodleuk freestyle met 1 hand zit te pompen.

'Operatie mislukt, patient gered' in plaats van 'operatie geslaagd, patient overleden'....  98uiye 98uiye 98uiye

Als je weet wat je doet dan kun je makkelijk doen wat je weet dat werkt. Als je als 'leek' niet weet wat je doen kun je je maar beter houden aan het truckje wat je geleerd hebt.

Deze mensen weten duidelijk wat ze doen. Ik been geen examinator, maar van mij zouden ze hun NRR certificaatje op mogen halen hoor ;)

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2013, 11:54:37
Te gek voor woorden! Onverantwoordelijk die Britten. Een reanimatie met twee man!
Mooie beelden die maar weer eens aantonen dat de NRR een hoop kan schrijven maar dat de praktijk gewoon anders is.
Maar ze schalen hier ook op. 998765 Volgens mij komt er namelijk nog een ambulance bij.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2013, 11:57:04
Mooie beelden die maar weer eens aantonen dat de NRR een hoop kan schrijven maar dat de praktijk gewoon anders is.
Maar ze schalen hier ook op. 998765 Volgens mij komt er namelijk nog een ambulance bij.  ;)

Inderdaad dat zag ik ook, ze hebben geholpen de brancard in de helikopter te tillen.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #8 Gepost op: 27 februari 2013, 12:09:02
Inderdaad dat zag ik ook, ze hebben geholpen de brancard in de helikopter te tillen.

Wat een verspilling... daar is toch de brandweer voor?  098uo
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2013, 12:10:32
Mooie beelden die maar weer eens aantonen dat de NRR een hoop kan schrijven maar dat de praktijk gewoon anders is.

Je zult toch wel met me eens zijn dat er een richtlijn noodzakelijk is, niet direct voor de prof, die regelmatig(er) met een reanimatie te maken zal krijgen dan de leek.
Juist voor de "boerenkinkels" met de beste bedoelingen onder ons, want reëel gezien is het burger AED niet veel meer, zullen die regels/richtlijnen vooral noodzakelijk zijn om het geleerde waar te maken en op peil te houden. Dat de prof. daarvan afwijkt omdat zijn ervaring (hopenlijk) een stuk groter is dan die van de leek is niet meer dan logisch.

Ik las ook heel anders dan op school aangeleerd is....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend