Tactische zaklamp

Auteur Topic: Tactische zaklamp  (gelezen 118541 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #120 Gepost op: 20 december 2016, 11:48:23
Citaat van: Proost link=msg=1467921 date=1482226934
Ben even benieuwd naar dat het handigste is vwb het meenemen. Een lamp in een foedraal aan je koppel (zoals de Fenix hierboven) of een met clip op je veiligheidsvest.

Ook de nieuwe Fenix FD30 heeft een instelbare straalbreedte en een maximum van 900 lumen. Hij kost 75 euro. Hij heeft een riemclip waarmee hij hoog op een utility vest kan worden gedragen. Mogelijk kan hij ook in een draaibare houder worden gedragen op een OPS-vest.

Specs: https://www.fenixlighting.com/product/fenix-fd30-focus-flashlight/
Ik stem links.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #121 Gepost op: 20 december 2016, 15:59:45
Oké duidelijk. Maar wordt als het meest handige ervaren? Niet alle merken leveren beiden (clip en foedraal) bij hun lampen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #122 Gepost op: 21 december 2016, 09:05:29
Even praktisch, voor mij zijn het twee dingen. Ik heb een klein lampje op mijn vest, gewoon een soort fietslampje die ik via USB kan opladen, voor het lezen van documenten etc. Aan mijn koppel hangt mijn tactische lamp, die wil ik in 2 seconde kunnen pakken. Als hij aan je vest hangt is het altijd gekloot met het loskrijgen en heb je twee handen nodig voor het losmaken  (is mijn ervaring). Ik heb echt geďnvesteerd in een goede foedraal van Fenix en dat bevalt prima.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #123 Gepost op: 21 december 2016, 10:29:44
Oké dank je. Is dat foedraal wat erbij geleverd wordt niet voldoende?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #124 Gepost op: 21 december 2016, 10:57:51
Das geen foedraal, maar een tasje.

Ga nou maar eerst voor zorgen dat je aangenomen wordt en je eerste stages doorkomt, voorlopig heb  je het nog niet nodig! Aspiranten die op dag 1 binnenkomen met een volgehangen koppel liggen vaak het eerste uit de opleiding.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #125 Gepost op: 21 december 2016, 13:07:31
Beetje een vreemde reactie dit. Zit ook vol onjuiste aannames. Ik gebruik voor mijn huidige werk een Led lenser tactische lamp. Deze is nodig aan vervanging toe dus daarom volg ik dit topic.
Mocht ik mogelijk aangenomen worden (kans is inmiddels aanzienlijk) is het wel handig als ik die dan ook goed kan gebruiken. Zo niet, heb ik alsnog een nieuwe lamp nodig.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #126 Gepost op: 21 december 2016, 15:18:55
Nou idd vreemde reactie. Ik zie het vaak als beginners enthousiasme  bij die nieuwe (jonge) collega. Zie het liever dan iemand die niet eens handschoentjes bij zich heeft bijv.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #127 Gepost op: 22 december 2016, 11:33:46
Citaat van: Proost link=msg=1468200 date=1482322051
Beetje een vreemde reactie dit. Zit ook vol onjuiste aannames. Ik gebruik voor mijn huidige werk een Led lenser tactische lamp. Deze is nodig aan vervanging toe dus daarom volg ik dit topic.
Mocht ik mogelijk aangenomen worden (kans is inmiddels aanzienlijk) is het wel handig als ik die dan ook goed kan gebruiken. Zo niet, heb ik alsnog een nieuwe lamp nodig.
Dan is het toch een terechte reactie? Ik zou mijn advies gewoon ter harte nemen. Succes bij je sollicitatie!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #128 Gepost op: 23 december 2016, 21:33:04
Citaat van: kaasje link=msg=1468173 date=1482314271

Ga nou maar eerst voor zorgen dat je aangenomen wordt en je eerste stages doorkomt, voorlopig heb  je het nog niet nodig! Aspiranten die op dag 1 binnenkomen met een volgehangen koppel liggen vaak het eerste uit de opleiding.

Een warm welkom door een echte vrijwilliger. :-\
Kom op man, iedereen heeft moeten beginnen bij dag 1.
Ik vind het prima dat deze vragen gesteld worden, een beetje positivisme mag best wel.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #129 Gepost op: 23 december 2016, 21:37:03
Citaat van: Proost link=msg=1468161 date=1482312584
Oké dank je. Is dat foedraal wat erbij geleverd wordt niet voldoende?
Tegenwoordig krijg je van het korps de nieuwe O-Light zaklamp. Deze is echt onwijs fel en zit in een prima tasje.
Met wat praten krijg je er ook een valkoordje bij (peperspray koord).
Zal van de week eens kijken welke we precies hebben.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.