In het topic
Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen? zie ik dat meerdere mensen een lamp / tactische lamp bij zich dragen.
Nu heb je deze lampen natuurlijk in vele varianten. Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen met tactische lampen. En dan met name bij gebruik tijdens politiewerk.
Zelf heb ik een Inova T4 (oud model ) aan mijn koppel hangen. Dit is een behoorlijk grote lamp met prima lichtopbrengst. het type wat ik heb, mist echter wel de stroboscoop stand.
Ik kwam gister tijdens een training in aanraking met Eden TDL 20. Dit is een lamp die in samenwerking met de politie gemaakt is.
Het kenmerkende van deze lamp is dat hij altijd in de Stroboscoop stand aan gaat. Dit is een groot voordeel als je de lamp tactisch wilt gebruiken bij een aanhouding. Daarnaast zitten er nog 3 normale licht standen op. Tijdens de training hebben we ook gebruik gemaakt van een houder welke aan de koppel bevestigd wordt. Door deze houder ben je in staat heel snel bij je lamp te kunnen. Al met al een top lamp, al zeg ik het zelf.