Het "nieuwe" uniform heeft een betere uitstraling.. om vervolgens te zien dat de beste collega met de handen in de zakken weg loopt....jammer..
En dan even een stukje zeuren:
Vind het redelijk bijzonder dat hier een speciaal team voor moet worden opgericht. Leuk dat het een succes is en alle lof voor de collega`s die er betrokken bij zijn maar is het ouderwetse toezicht soms verdwenen?! Waarom weer een apart team?! Zegt mss wat over de prioriteiten van het desbetreffende korps van de afgelopen jaren? En dan die aparte training, hoezo?? Schiet de standaard training dan te kort? Volgens mij is openbare orde (ME inzet even niet meegerekend) een onderdeel van de BPZ. Moet ik mij dan ook zorgen gaan maken, die niet die training heb gehad. Bij mij reist dan altijd de vraag: Wie is hier inspecteur op geworden? anyone??
Het idee is niet nieuw.
Volgens mij werkt men in Amersfoort ook op deze manier.
Het voordeel van zn team is dat collega's elkaar goed kennen, dezelfde training hebben gehad en horeca diensten leuk vinden om te draaien.
En zn extra opleiding is absoluut waardevol.
Denk daarbij ook aan samenwerking met honden geleiders en ruiters.
Het OOT idee is vanuit de werkvloer aangedragen ivm een hoog aantal geweld incidenten tegen collega's tijdens horeca nachten.
Mocht hier iemand inspecteur op zijn geworden dan heb ik daar in iedergeval geen problemen mee.