Zonder het enthousiasme te willen temperen of het succes teniet te willen doen: waarom moeten er van die aparte clubjes worden opgericht? Met weer een aparte opleiding, aparte kleding, etc. En een aardig 'wij onderscheiden ons van de rest' gehalte.
M.i. moet de BPZ dit tot op een zeker niveau gewoon zelf kunnen behappen. Als je verder structurele problemen in de uitgaansgebieden hebt dan bestaan daar al openbare orde getrainde mensen voor: de ME. Het zijn gewoon politiemensen, maar wel politiemensen die weten hoe ze om moeten gaan met openbare orde verstoringen, die groepsgewijs kunnen optreden én die de mogelijkheid hebben om op te schalen naar 'het harde pak' wanneer de vriendelijke aanpak is uitgewerkt. Dat dit alles behalve een nieuw idee is, is al jaren te zien in Amsterdam. Helaas hebben veel mensen nog het klassieke beeld van de ME in hun hoofd zitten, waardoor dit al snel al een te zwaar middel wordt gezien. Gemiste kans als je het mij vraagt. Dit kost alleen maar weer meer tijd en geld.