P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265225 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1040 Gepost op: 25 februari 2016, 19:12:20
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1408853 date=1456423716
Oftewel enkel voor PPK houders? Of wordt er nog gekeken naar de professionaliteit van een persmannetje? Zijn denk een hoop mensen die om de een of andere reden niet de benodigde criteria behalen voor het verkrijgen van een PPK, desondanks dat ze dit graag willen.

Zelf haal ik ook niet de eisen van een PPK desondanks dat ik dit wel zeer graag zou willen.
Bovenstaande brief lijkt mij primair gericht aan brandweerlieden of andere hulpverleners en niet aan de pers, gezien de titel "Nieuwsbrief C2000". Bovendien is het juist goed dat niet iedereen die dat wil de PPK krijgt. Daar hebben we bonuskaarten voor, die kan iedereen aanvragen. Maar je komt met een bonuskaart dus niet onder het lint door, omdat die PPK waarde heeft.

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1041 Gepost op: 25 februari 2016, 19:17:02
Citaat van: Haageneesch link=msg=1408854 date=1456423940
Bovenstaande brief lijkt mij primair gericht aan brandweerlieden of andere hulpverleners en niet aan de pers, gezien de titel "Nieuwsbrief C2000". Bovendien is het juist goed dat niet iedereen die dat wil de PPK krijgt. Daar hebben we bonuskaarten voor, die kan iedereen aanvragen. Maar je komt met een bonuskaart dus niet onder het lint door, omdat die PPK waarde heeft.

Die discussie is al eens gevoerd volgens mij, maar goed, PPK kan men enkel verkrijgen dat het hoofdberoep fotograaf is.

Nou ik ken in onze regio Gelderland Midden geen enkele foto-video graaf die het hoofdberoep heeft fotograaf, ofwel je kunt er tegenwoordig niet van leven. Dus iedereen die er een aantal jaar 1 heeft aangevraagd heeft een PPK en raakt hem niet meer kwijt, terwijl het hoofdinkomen allang geen fotograaf meer is.

Wij hebben zeer goede contacten met de hulpdiensten hier, het enige hekelpunt is het hoofdinkomen.

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #1042 Gepost op: 25 februari 2016, 20:15:27
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1408855 date=1456424222
Die discussie is al eens gevoerd volgens mij, maar goed, PPK kan men enkel verkrijgen dat het hoofdberoep fotograaf is.

Nou ik ken in onze regio Gelderland Midden geen enkele foto-video graaf die het hoofdberoep heeft fotograaf, ofwel je kunt er tegenwoordig niet van leven. Dus iedereen die er een aantal jaar 1 heeft aangevraagd heeft een PPK en raakt hem niet meer kwijt, terwijl het hoofdinkomen allang geen fotograaf meer is.

Wij hebben zeer goede contacten met de hulpdiensten hier, het enige hekelpunt is het hoofdinkomen.

Precies, door het inkomen punt struikelen de meeste mensen.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #1043 Gepost op: 26 februari 2016, 12:50:35
Citaat van: Bernt link=msg=1408840 date=1456420174
Nieuwsbrief C2000;

Bij de vernieuwing van C2000, P2000 en het Radiobediensysteem is aandacht voor belangrijke verbeterpunten. Dit keer lichten we de nieuwe functionaliteit van encryptie bij P2000 uit. In de huidige situatie worden berichten via P2000 onversleuteld verzonden, dat betekent dat de alarmeringsberichten onbeveiligd en openbaar beschikbaar zijn, onder andere via internet. De hulpdiensten houden hier rekening mee en kunnen niet zonder meer alle informatie via P2000 versturen. Door de nieuwe mogelijkheid van encryptie wordt het mogelijk de berichten door middel van versleuteling te beveiligen. Deze beveiliging voorkomt dat kan worden meegelezen met de berichten en zorgt ervoor dat ook bijvoorbeeld volledige persoons- en adresgegevens kunnen worden verstuurd. Hulpdiensten kunnen vooraf bepalen naar wie en naar welke groepen berichten worden versleuteld. Om gebruik te kunnen maken van de versleuteling zijn nieuwe pagers noodzakelijk en moet in de komende tijd het beheer worden ingericht op de nieuwe situatie.

Is het dan uitgesloten dan P2000 berichten nog op internet verschijnen?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1044 Gepost op: 26 februari 2016, 13:11:20
Ga er maar gewoon vanuit de het p2000 meelezen via internet zijn langste tijd zal hebben gehad, en het zelf hebben van een pager ook zinloos gaat worden. Ze hebben deze weg nu ingeslagen, en er is behoefte aan encryptie.

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #1045 Gepost op: 28 februari 2016, 23:31:41
Het plaatsen van de huidige berichten van P2000 in open bronnen is allang verboden en dat ook altijd geweest. Uitgerekend V en J wenst echter niet te handhaven......

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1046 Gepost op: 29 februari 2016, 08:27:32
Je kan beter de bron van het probleem aanpakken als het gevolg.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #1047 Gepost op: 29 februari 2016, 21:32:53
U pleit voor motorveortuigen die niet sneelr dan 130 kmh kunnen rijden?  98uiye

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1048 Gepost op: 1 maart 2016, 00:01:19
 Encryptie hoeft niet, je kan ook simpelweg de meldingteksten anonimiseren.  Moet je jarenlang veel tijd en geld investeren in het opsporen en platleggen van P2000 sites of steek je eenmalig geld in het aanpakken van de bron.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #1049 Gepost op: 3 juni 2016, 22:40:47