Toch zijn er nog wel wat RAV's de bemanning laten alarmeren via een C200 porto met daarna een bevestiging van de melding op de MDT. Is dit daadwerkelijk langzamer dan alarmering via P2000 behoudens het feit dat de centralist met p2000 alleen op een knop hoeft te drukken en bij C2000 ook nog iets moet zeggen?
Er spelen hier twee knelpunten:
1. Dekking. P2000 is landelijk buiten én binnen dekkend, C2000 alleen buiten (bereik binnenshuis is "mazzel"). P2000 is in die zin dus betrouwbaarder, omdat je met C2000 het risico loopt dat je bemanning de alarmering niet eens ontvangt.
2. Capaciteit. Nee, het duurt niet heel veel langer als je 1 melding door moet geven aan 1 auto. Je kunt ze dan prima even oproepen als centralist. Als je echter te maken hebt met meerdere meldingen en vele auto's tegelijk, wordt het een probleem. Dan heb je opeens wel te maken met een onacceptabele vertraging.
Zijn deze knelpunten dan niet gewoon op te lossen? Natuurlijk wel, maar daar ging jet niet om. Er is een prima werkbare oplossing beschikbaar: P2000. Het systeem is ervoor ontworpen. Het is alleen om zeep geholpen doordat Jan en alleman het op internet/Twitter kwakt. En nu wordt opeens gesteld dat het vreemd zou zijn dat het nog gebruikt wordt...
Omgekeerde wereld dus.
Overigens begrijp ik dat je zo snel mogelijk een adres wilt weten, maar dat is met DIA toch geen probleem
Ik snap niet wat je hiermee probeert te zeggen. DIA staat los van het feit dat je als bemanning wel moet weten welke kant je op moet rijden.
De basis van DIA is juist dat men al gaat rijden zodra het adres bekend is. Als dat adres alleen op de meldkamer bekend is en je dit niet bij je bemanning weet te krijgen, heb je natuurlijk geen ruk aan het hele idee...