P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265221 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 13 augustus 2008, 23:16:37
ik hoop dat ze meer gaan afschermen  ;)  net zoals de LL's  ;)

LL's? Wat bedoel je hiermee?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 13 augustus 2008, 23:18:05
LL's? Wat bedoel je hiermee?

LifeLiners ..... Zij krijgen vaak ook alleen nog een straatnaam en een plaats op, omdat er op een gegeven moment alarmen waren waarin stond dat er  op de Kerkstraat 4 in Alphen ad Rijn een kinderreanimatie was.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 13 augustus 2008, 23:44:42
LifeLiners ..... Zij krijgen vaak ook alleen nog een straatnaam en een plaats op, omdat er op een gegeven moment alarmen waren waarin stond dat er  op de Kerkstraat 4 in Alphen ad Rijn een kinderreanimatie was.

Dat is inderdaad prive informatie. Familie die toevallig zo'n p2000 site zit lezen zal zich wezenloos schrikken. Bij ambulancemeldingen kan de aard van de melding en het precieze adres beter worden weggelaten. Maar als iets nieuwswaarde heeft, zoals een verkeersongeluk zou misschien overwogen kunnen worden om de aard van de melding dan wel weer te geven. We hebben immers recht om te weten wat er gebeurd in de regio

Bij brandweermeldingen mag wat mij betreft wel de aard van de melding en het hele adres getoond worden. Ik zie niet in hoe hier de privacy kan worden geschonden.

Kortom er moet een balans worden gevonden tussen privacy en nieuwswaarde.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #113 Gepost op: 14 augustus 2008, 04:37:58
Dat is inderdaad prive informatie. Familie die toevallig zo'n p2000 site zit lezen zal zich wezenloos schrikken. Bij ambulancemeldingen kan de aard van de melding en het precieze adres beter worden weggelaten.

Vergeet niet dat het lezen van P2000 meldingen vrijwillig is.Men hoeft het niet te
lezen. Bovendien, als de overbuurvrouw begint te bellen schrikken ze zich alsnog rot  :(
Het vermelden van ziektebeelden heeft m.i. wel met de privacy te maken.
Overigens vind ik de vermelding wel prettig want dan weet ik wanneer
ik thuis kan blijven.

Maar als iets nieuwswaarde heeft, zoals een verkeersongeluk zou misschien overwogen kunnen worden om de aard van de melding dan wel weer te geven. We hebben immers recht om te weten wat er gebeurd in de regio

Bij brandweermeldingen mag wat mij betreft wel de aard van de melding en het hele adres getoond worden. Ik zie niet in hoe hier de privacy kan worden geschonden.

Misschien in mindere mate maar er wordt toch vermeld dat er brand is in jouw
woning  ;)

Zelf krijg ik de indruk dat er nu meer P2000-lezers zijn als vroeger
scannerluisteraars. Als alle P2000-info van Internet verdwijnt zullen ze dan
allemaal een pager aanschaffen? In denk van niet....

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 14 augustus 2008, 10:33:00

Zelf krijg ik de indruk dat er nu meer P2000-lezers zijn als vroeger
scannerluisteraars. Als alle P2000-info van Internet verdwijnt zullen ze dan
allemaal een pager aanschaffen? In denk van niet....

Je kan wel een pager gaan aanschaffen maar daar staat dan net zo weinig op als op internet: de meldkamer maakt geen uitgebreidere berichten aan dus je ontvangt naast de gemeentenaam en ritnummer en soort rit geen enkele gegevens meer. Het nut van het hebben van een pager vervalt daarmee.
Behoudens voor personeel die daarmee geattendeerd kunnen worden om uit te rukken of op te komen.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 14 augustus 2008, 11:05:14

Misschien in mindere mate maar er wordt toch vermeld dat er brand is in jouw
woning  ;)

Ja maar je kan aan de buitenkant van een huis zien niet zien of iemand een hartaanval heeft, maar wel of de vlammen uit het dak slaan. Dus het heeft geen enkele zin om brandweermeldingen af te gaan schermen. Er komen toch tientallen mensen kijken bij zo'n brand.

IkWilbert

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #116 Gepost op: 14 augustus 2008, 20:49:24
P2000? Afschaffen en dit invoeren, dan weet meteen heel de stad dat er brand is  O0
&feature=related

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #117 Gepost op: 14 augustus 2008, 21:02:47
Voor deze wijze van alarmering hoef je helemaal niet tot over de grote plas. In Oostenrijk gebruiken ze de sirene ook nog.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #118 Gepost op: 14 augustus 2008, 22:24:50

En een HV1 afhijzing of HV1 reanimatie bevat deze informatie niet, nou het spijt me, maar ik zie het dus niet, vroeger had je de scanner, nu heb je p2000 .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

guest4965

• Gast
Reactie #119 Gepost op: 15 augustus 2008, 09:01:57
P2000? Afschaffen en dit invoeren, dan weet meteen heel de stad dat er brand is  O0
&feature=related

Ik denk dat deze wijze van alarmeren iets te bruut is voor bv Amsterdam. Dan zal het alarm gemiddeld 3 keer per uur afgaan (als het niet meer is) en ik denk dat de meeste mensen daar niet echt van gediend zijn... ;)