Ik denk dat men voorlopig nog wel door gaat met het P2000 systeem. Tenslotte bestaat het nog niet heel lang en heeft het veel geld gekost.
Ik ben geen voorstander om het P2000 te gaan afschermen voor buitenstaanders. Of het in bezit hebben van een pager etc. strafbaar te maken zoals dat in de rest van Europa het geval is. Ook ben ik er op tegen om bijvoorbeeld adressen weg te halen bij meldingen van de brandweer. Ik vind het fijn om tegen mijn familie of vriendin te zeggen waar ik naar toe moet als er een melding binnenkomt. Ook is het fijn als je al een beetje weet waar je aan toe bent... Ik neem dat bochtje naar de kazerne toch iets sneller als ik weet dat het om een basisschool gaat ipv. een oms in een of ander leeg kantoor pand.
Het is geen oplossing van het probleem. Degene die het echt willen weten, die zullen er toch wel achter komen. En dat vind ik helemaal niet zo erg. Deze mensen, vaak de jongere generatie, moet je warm houden. Je kunt ze echt nodig hebben in de toekomst bij sommige korpsen waar men mensen tekort komt.
Ik ben wel voorstander om bijvoorbeeld huisnummers weg te houden bij ambulance meldingen.