Als je bewust een bewering laat staan dat een andersdenkende de belangen van ramptoeristen verdedigt dan kan ik daar geen ander woord voor verzinnen.
Zo zie jij dat, ik zie dat anders.
Men probeert hier continu de hele groep 'geïnteresseerden' en hulpverleningsfotografen in een bepaalde hoek te duwen. Zeg je daar wat van dan ben je ineens bezig met een persoonlijke aanval of het is niet zo bedoeld en gaat alleen over de pubertjes met mobieltjes etc. en/of niet over 'professionele sites'.
Wees dan in godsnaam duidelijk over wie we het hebben. Gaat het over teveel pubertjes met mobieltjes bij een incident of gaat het überhaupt over hulpverleningsfotografie in de meest brede zin van het woord?
Ik heb niets gezegd over wat ik vind van mensen (in welke rol dan ook) die staan te kijken of staan te fotograferen bij een ongeval. Dat is in Nederland niet bij wet verboden.
P2000 is primair en alleen bedoeld voor alarmering van hulpdiensten. Dat de pers en semi-professionele fotografen daar gebruik van kunnen maken van nieuwsgaring, dat is mooi meegenomen. Het doel van P2000 is echter om snelle professionele zorg te kunnen leveren aan mensen die het nodig hebben. Die mensen hebben recht op privacy, ofwel, dat hun adresgegevens en misschien zelfs wel de aandoening of het probleem niet tot in den dagen op het internet blijft staan.
Als ik hier de discussie lees dan vraag ik me af: wat weegt zwaarder: de privacy van het slachtoffer of de mogelijkheid van hulpverleningsfotografen en geïnteresseerden om snel ter plaatste te kunnen gaan om nieuws te verzamelen en foto's te maken?
Als er dan vervolgens wordt bijgehaald (Roare) dat afschermen van P2000 misschien wel tot meer 'ramptoerisme' gaat leiden, mensen nieuwsgieriger worden en dat het forum minder interessant wordt, sorry, maar dan vraag ik me af of privacy nog wel wat waard is...