Dit is een rare redenering, omdat dat dat zou betekenen dat we branden moeten gaan verzwijgen, omdat anders de verzekering belt. Branden hebben nieuwswaarde, zeker voor het lokale nieuws. En ook zonder P2000 kan de verzekering dit echt wel achterhalen. Kortom onzin.
Het is geen rare redenering, het is de waarheid. Natuurlijk, waar een wil is, is een weg. Als men ECHT dingen wil achterhalen (adres, etc) dan lukt dat wel, maar met P2000 wordt het de hele wereld letterlijk in de schoot geworpen. Koud kunstje om op basis van die informatie (ongevraagd) diensten aan te bieden, ofwel; te spammen. Noem mij maar een krant of website die steevast volledige adressen (dus met huisnummer) noemt als er ergens brand is geweest. Goed, als er staat "er heeft brand gewoed bij pizzeria Mario in de Dorpsstraat" dan is het ook eenvoudig om het adres te achterhalen, maar bij partikulieren zie ik niet hoe men via de media achter een concreet adres kan komen. Ja, op basis van een straatnaam op zoek gaan naar een zwartgeblakerd huis, dat is wat ik bedoel met "waar een wil is, is een weg". P2000 maakt dit achter zo makkelijk dat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt, dat probeert 90-8 duidelijk te maken. Je kunt er vanuit gaan dat dit soort praktijken vrijwel verdwijnen als P2000 van het internet verdwijnt. Uiteraard is dit slechts 1 van de punten en zal het geen dagelijkse praktijk zijn, het is slechts een feit.