P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265385 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #380 Gepost op: 26 oktober 2011, 17:30:31
De laatste zin daardoor lijkt het wel alsof ze er niks van wisten. Maar wat ik mij dan afvraag, als je P2000 gaat afschermen heeft het politie persbericht dan nog wel nut?

Er worden dingen door elkaar gehaald. Het gaat erom dat het op internet staat. Zonder dat het op internet staat kun je de berichten volgen met een pieper of een eigen "ontvangstsysteem" (zie mijn handtekening). Het grootste struikelblok is dat elke melding die ooit verzonden is via een eenvoudige zoekaktie in Google gevonden kan worden. Zonder dit probleem kunnen hobbyisten net zo goed P2000 mee blijven lezen, sorry dat ik het zeg, maar het gros van de mensen is blijkbaar liever lui dan moe en dat is de basis voor online monitoren. Als ze nooit geraadpleegd zouden worden, dan verdwijnen ze wel een keertje :)

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #381 Gepost op: 26 oktober 2011, 17:32:36
Maar zelf ben ik van mening dat de pers een onzettend belangrijke rol speelt binnen de maatschappij en niet zo maar even vergeten mag worden.
Dat vind ik ook, maar wie schaar je onder pers? Zijn dat mensen die een PPK bezitten, zijn dat mensen die geen PPK bezitten maar met een vaste regelmaat beeldmateriaal leveren aan een bepaalde brandweerpost/korps, zijn dat mensen die geen PPK bezitten maar wel beeld leveren aan een bepaalde gerenomeerde website (dus geen 112dorpx.nl), zijn dat mensen die heel af en toe naar een incident gaan en dan beelden leveren aan een krant of hoe moet ik dit zien ? Het wordt pers is m.i. vrij rekbaar.

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 26 oktober 2011, 17:33:35
Er worden dingen door elkaar gehaald. Het gaat erom dat het op internet staat. Zonder dat het op internet staat kun je de berichten volgen met een pieper of een eigen "ontvangstsysteem" (zie mijn handtekening). Het grootste struikelblok is dat elke melding die ooit verzonden is via een eenvoudige zoekaktie in Google gevonden kan worden. Zonder dit probleem kunnen hobbyisten net zo goed P2000 mee blijven lezen, sorry dat ik het zeg, maar het gros van de mensen is blijkbaar liever lui dan moe en dat is de basis voor online monitoren. Als ze nooit geraadpleegd zouden worden, dan verdwijnen ze wel een keertje :)

Ik ben niet afhankelijk van de monitoren, ik heb gewoon een pager. Maar in het begin had ik er ook geen geld voor en moest ik ook via internet kieken.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #383 Gepost op: 26 oktober 2011, 17:37:00
Dit is een rare redenering, omdat dat dat zou betekenen dat we branden moeten gaan verzwijgen, omdat anders de verzekering belt. Branden hebben nieuwswaarde, zeker voor het lokale nieuws. En ook zonder P2000 kan de verzekering dit echt wel achterhalen. Kortom onzin.

Het is geen rare redenering, het is de waarheid. Natuurlijk, waar een wil is, is een weg. Als men ECHT dingen wil achterhalen (adres, etc) dan lukt dat wel, maar met P2000 wordt het de hele wereld letterlijk in de schoot geworpen. Koud kunstje om op basis van die informatie (ongevraagd) diensten aan te bieden, ofwel; te spammen. Noem mij maar een krant of website die steevast volledige adressen (dus met huisnummer) noemt als er ergens brand is geweest. Goed, als er staat "er heeft brand gewoed bij pizzeria Mario in de Dorpsstraat" dan is het ook eenvoudig om het adres te achterhalen, maar bij partikulieren zie ik niet hoe men via de media achter een concreet adres kan komen. Ja, op basis van een straatnaam op zoek gaan naar een zwartgeblakerd huis, dat is wat ik bedoel met "waar een wil is, is een weg". P2000 maakt dit achter zo makkelijk dat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt, dat probeert 90-8 duidelijk te maken. Je kunt er vanuit gaan dat dit soort praktijken vrijwel verdwijnen als P2000 van het internet verdwijnt. Uiteraard is dit slechts 1 van de punten en zal het geen dagelijkse praktijk zijn, het is slechts een feit.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #384 Gepost op: 26 oktober 2011, 17:38:14
Ik ben niet afhankelijk van de monitoren, ik heb gewoon een pager. Maar in het begin had ik er ook geen geld voor en moest ik ook via internet kieken.

Ik zal het nog een keer zeggen. Zelfs zonder pager en zonder internet volg ik alle berichten en kan zelfs 8 jaar terugkijken. Daarvoor heb je helemaal geen internet nodig...

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #385 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:07:37
Dit is een rare redenering, omdat dat dat zou betekenen dat we branden moeten gaan verzwijgen, omdat anders de verzekering belt. Branden hebben nieuwswaarde, zeker voor het lokale nieuws. En ook zonder P2000 kan de verzekering dit echt wel achterhalen. Kortom onzin.

Dit zou dan ook moeten beteken dat er ook geen foto's van het betreffende brandende huis in de krant mogen worden geplaatst, omdat op die manier ook het huisnummer te achterhalen is.

En waarom heb ik het NOS-Journaal of andere nieuwsrubrieken nog nooit een item over P2000 gezien als het zo'n groot probleem is en alleen heel af en toe in de marge van een krant een berichtje. Misschien omdat het blijkbaar nauwelijks een issue is dat het mee te lezen is door derden.

Wat is een rare redenering. Jij vraagt toch een voorbeeld? A.U.B, hier heb je een voorbeeld. Nou niet alles uit zijn verband halen en kniezen omdat het andwoord je niet aanstaat. Blijkbaar schrijf ik geen chinees, want peter snapt ook meteen wat ik bedoel.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #386 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:12:53
Dat vind ik ook, maar wie schaar je onder pers? Zijn dat mensen die een PPK bezitten, zijn dat mensen die geen PPK bezitten maar met een vaste regelmaat beeldmateriaal leveren aan een bepaalde brandweerpost/korps, zijn dat mensen die geen PPK bezitten maar wel beeld leveren aan een bepaalde gerenomeerde website (dus geen 112dorpx.nl), zijn dat mensen die heel af en toe naar een incident gaan en dan beelden leveren aan een krant of hoe moet ik dit zien ? Het wordt pers is m.i. vrij rekbaar.

Uiteraard de mensen die er beroepsmatig hun brood mee verdienen als eerste. En voor de rest, tja vind het een moeilijke.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #387 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:26:15
Wat is een rare redenering. Jij vraagt toch een voorbeeld? A.U.B, hier heb je een voorbeeld. Nou niet alles uit zijn verband halen en kniezen omdat het andwoord je niet aanstaat. Blijkbaar schrijf ik geen chinees, want peter snapt ook meteen wat ik bedoel.

Het punt is meer dat er van een muis een olifant wordt gemaakt. Waar gaat dit nou eigenlijk over?
Internet ja dat maakt iets eenvoudig op te zoeken ja, maar dit geldt niet alleen voor P2000 meldingen.
Er zijn zoveel dingen die op internet opgezocht kunnen worden.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #388 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:33:39
Er zijn zoveel dingen die op internet opgezocht kunnen worden.

Goed, je wilt het gewoon niet begrijpen. Daarom maar even een ander voorbeeld.
Hoe zou jij het vinden als al jouw emails op internet te raadplegen zouden zijn?

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #389 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:45:22
En waarom heb ik het NOS-Journaal of andere nieuwsrubrieken nog nooit een item over P2000 gezien als het zo'n groot probleem is en alleen heel af en toe in de marge van een krant een berichtje. Misschien omdat het blijkbaar nauwelijks een issue is dat het mee te lezen is door derden.
::) Waarom zouden de media er zelden over schrijven, denk je?  998765