P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265641 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

kevin27

• Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #420 Gepost op: 28 december 2011, 11:43:42
Weet niet of het al op het forum staat maar..... de ambulances uit de regio Utrecht gaan begin volgend jaar ook over op de pieper. Helaas voor de meelezers: behalve een prioriteit en een ritnummer zal er geen verdere informatie genoemd worden. Die blijft, zoals nu ook al het geval is, via de MDT beschikbaar. De reden: snellere alarmering! ;)

Okee na die jaren toch wel omdat het sneller werkt, goede keuze hoe sneller hoe beter lijkt mij.
Word het vanaf januari of is dat niet bekend?
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #421 Gepost op: 14 februari 2012, 15:18:26
Al een tijdje heeft niemand gereageerd, is er al nieuwe info?? Want dit lijkt mij gewoon inbreuk op vrije informatie, met als doel cencuur?!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #422 Gepost op: 14 februari 2012, 16:39:39
Al een tijdje heeft niemand gereageerd, is er al nieuwe info?? Want dit lijkt mij gewoon inbreuk op vrije informatie, met als doel cencuur?!
Dit zijn zaken die gewoon stilletjes achter de schermen door gaan, en ik denk dat dat goed is. Want laten we wel wezen, P2000 is enkel in het leven geroepen om hulpdiensten te kunnen alarmeren, en wij zijn gebaat bij een zo goed mogelijk systeem. ::)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #423 Gepost op: 14 februari 2012, 16:43:54

Wat een klinkklare onzin! De hulpdiensten zijn niet verplicht om hun meldingen via een openbaar netwerk te versturen. Als er bepaalde afspraken zijn met de pers, dan krijgen zij ook zonder P2000 hun informatie wel. Behoor jij niet tot die groep, dan heb je gewoon pech. Dit is nu typisch een voorbeeld van het "claimen" van P2000 door hobbyisten. Je zit gewoon andermans berichten mee te lezen om daar je eigen voordeel uit te halen (foto's enzo). Dit is niet echt de toon waarmee je je op een forum als deze erg geliefd zult maken.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #424 Gepost op: 14 februari 2012, 17:13:31
Wat een klinkklare onzin! De hulpdiensten zijn niet verplicht om hun meldingen via een openbaar netwerk te versturen. Als er bepaalde afspraken zijn met de pers, dan krijgen zij ook zonder P2000 hun informatie wel. Behoor jij niet tot die groep, dan heb je gewoon pech. Dit is nu typisch een voorbeeld van het "claimen" van P2000 door hobbyisten. Je zit gewoon andermans berichten mee te lezen om daar je eigen voordeel uit te halen (foto's enzo). Dit is niet echt de toon waarmee je je op een forum als deze erg geliefd zult maken.

Mooi gesproken Peter, had het niet beter kunnen verwoorden!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #425 Gepost op: 14 februari 2012, 18:44:17
Toch vind ik het oprecht jammer dat het nieuwe paging netwerk naar alle waarschijnlijkheid afgeschermd word. Met als 1 van de redenen dat het P2000 open en bloot op internet terecht komt. Als er op gehandhaafd werd was dat nooit een probleem geweest. 98uiye

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #426 Gepost op: 14 februari 2012, 19:18:51
Het is zeker jammer dat het verdwijnt. Het kan wel zo zijn dat het niet voor ons bedoeld is, maar het is toch altijd interessant om te weten wat er aan de hand is. Wanneer P2000 verdwijnt hebben we geen goed overzicht meer van wat er allemaal gebeurt in Nederland. Nu kan je nog aan de hand van de alarmeringen een inschatting maken of het een ernstig incident betreft. In de nabije toekomst ben je volkomen afhankelijk van wat de overheid/politie/brandweer etc.. aan de pers doorgeeft.

Een belangrijke informatiebron valt gewoon weg.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #427 Gepost op: 14 februari 2012, 19:23:52
Het is zeker jammer dat het verdwijnt. Het kan wel zo zijn dat het niet voor ons bedoeld is, maar het is toch altijd interessant om te weten wat er aan de hand is. Wanneer P2000 verdwijnt hebben we geen goed overzicht meer van wat er allemaal gebeurt in Nederland. Nu kan je nog aan de hand van de alarmeringen een inschatting maken of het een ernstig incident betreft. In de nabije toekomst ben je volkomen afhankelijk van wat de overheid/politie/brandweer etc.. aan de pers doorgeeft.

Een belangrijke informatiebron valt gewoon weg.

En waarom zou een burger moeten weten wat er allemaal gebeurd in het land? Het netwerk is bedoeld voor de hulpdiensten en niet voor de burgers of de pers.

Als het netwerk zou verdwijnen of niet meer te volgen zou zijn, zal er voor de "echte" pers ongetwijfeld een andere informatiebron komen.

In NL mogen we blij zijn hoe "openbaar" we zijn met informatie naar buiten brengen. Dat is in veel landen heel anders.....

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #428 Gepost op: 14 februari 2012, 19:34:55
En waarom zou een burger moeten weten wat er allemaal gebeurd in het land? Het netwerk is bedoeld voor de hulpdiensten en niet voor de burgers of de pers.

Als het netwerk zou verdwijnen of niet meer te volgen zou zijn, zal er voor de "echte" pers ongetwijfeld een andere informatiebron komen.

In NL mogen we blij zijn hoe "openbaar" we zijn met informatie naar buiten brengen. Dat is in veel landen heel anders.....

We leven in een vrij en democratisch land met persvrijheid. Dus zolang de privacy en de veiligheid niet in het geding komen mag wat mij beteft zoveel als mogelijk aan informatie naar buiten worden gebracht.

Ik begrijp dat het toeval is dat we P2000 kunnen meelezen en het gedoogd wordt, maar het blijft jammer dat het straks niet meer mee te lezen is. Het is een goed middel om te zien hoe groot een incident is. Straks zijn de burgers volledig afhankelijk van journalisten, die op hun beurt vaak ook niet goed zijn ingevoerd.

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #429 Gepost op: 14 februari 2012, 20:31:03

Volgens mij maak ik alleen maar een conclusie, en doe ik nergens een claim. Maar als men het niet voor de pers heeft gemaakt (wat natuurlijk gewoon heel logisch is) waarom is er dan wel een persalarm. Kan je toch net zo goed geen persalarm maken.