Toch vind ik het oprecht jammer dat het nieuwe paging netwerk naar alle waarschijnlijkheid afgeschermd word.
Ook dit is weer een grote misvatting. Ten eerste is het nog steeds niet 100% zeker dat P2000 daadwerkelijk verdwijnt, anderzijds wordt P2000 niet "afgeschermd", als er een alternatief komt voor P2000 dan is de kans simpelweg erg groot dat deze niet mee te lezen zal zijn. Dat is gewoon inherent aan de huidige stand der techniek en niet omdat men zo graag wil dat er niet meer 'meegelezen' kan worden.
Maar zoals ik al zei, er is nog steeds geen definitief besluit en er is een kans (hoe groot weet ik niet) dat P2000 gehandhaafd blijft. In welke vorm weet ik niet, aangezien 2014 het jaar zou zijn dat Motorola het FLEX protocol niet meer zou ondersteunen (en de levering van onderdelen dus in gevaar zou kunnen komen), maar voorlopig wordt hier nog steeds veel geroepen zonder dat er bekend is wat er daadwerkelijk gaat gebeuren...
Volgens mij maak ik alleen maar een conclusie, en doe ik nergens een claim. Maar als men het niet voor de pers heeft gemaakt (wat natuurlijk gewoon heel logisch is) waarom is er dan wel een persalarm. Kan je toch net zo goed geen persalarm maken.
Ook hier ga je de fout in en trek ik de conclusie dat je niet tot de "geaccrediteerde pers" behoort, anders had je wel geweten hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. Er is simpelweg besloten dat er een "laagdrempeligere" kennisgeving naar de pers zou moeten komen (het is geen "persALARM", maar "persINFO" en dat is binnen de media een wereld van verschil, dat monitoren deze codes "persalarm" noemen dat betekent niet dat het ook klopt).
Hoe een regio die kennisgeving vorm geeft, dat is aan de regio zelf. Via P2000 is verreweg de meest eenvoudige, snelle en goedkoopste oplossing, maar er zijn ook andere mogelijkheden waarbij niet iedereen (ook de "niet pers") mee kan lezen. Dat heeft dus, zoals al terecht opgemerkt, helemaal niets met P2000 te maken.
De pers krijgt zijn informatie en dat anderen (lees: "niet pers") dit ook kan meelezen is alleen maar meegenomen, niets meer, niets minder.