Zo vind ik het vreemd dat er tegenwoordig in Noord en Oost Gelderland bij de "inmelden c2000" meldingen in veel gevallen een adres staat. Vaak zijn dit toch de meldingen waarbij je als hulpdienst geen zin hebt in "journalisten". Het zou toch heerlijk zijn dat meldingen waarbij slachtoffers betrokken zijn afgeschermd konden worden? Persvrijheid is een mooi goed, maar mag best zijn beperkingen kennen.
In mijn woonregio Brabant-Zuidoost word de ambulance niet via p2000 geallarmeerd, vind ik een goede zaak, zo verkom je ook dat er geen ongewilde mensen naar een woonadres komen. In Brabant-Noord waar ik nu regelmatig ben voor een afnemer van mij word dat dus wel gedaan, alleen meldingen zonder huisnummer zijn dan interessant omdat Persalarm hier nog niet goed werkt, zo krijg je een persalarm voor een aanrijding auto vs fietser, kom je TP, is er niks te bekennen noch in de omgeving (meerdere keren gehad). De brandweer word wel gewoon met adress gegevens geallarmeerd.
En er is een groot verschil tussen geen zin in hebben en perswaardigheid. Jammer voor de slachtoffer maar dat is vaak gewoon eenmaal nieuws. In mijn woonregio zie je zo af en toe de een melding voor de Brandweer met de tekst "Contact meldkamer" of "OVD contact meldkamer" waarna ze af en toe via C2000 worden opgeroepen voor een verdachte situatie zoals een hennepkwekerij/Drugslap. Waarna een uur of wat de persmelding komt.
Echter word deze disucussie al elders op het forum gehouden omtrend mag dit wel en mag dit niet.
Ben van mening dat ze eerst een goed alternatief zullen moeten gaan zoeken voor de pers, in de settings zoals Stefan het verteld.