Media berichten, geruchten, twitter etc......................... tik het woord steekpartij op twitter in. Als je zoekt kan je veel vinden.
Daar was ik al bang voor, maar social media kun je niet vergelijken met en is zeker geen vervanging voor een alarmeringsnetwerk voor de hulpdiensten. Bij P2000 word je "op je wenken bediend", bij social media moet je zelf op zoek gaan en een controle doen op waarheidsgehalte. Als 1 gek iets van een steekpartij de digitale wereld inbrult, is dat dan meteen de waarheid? Bovendien moet je dan dag en nacht de social media afstruinen en lang niet elk incident hoeft daarop te verschijnen, zoals Haageneesch al verwoordt.
Volgens mij zitten daar juridisch veel haken en ogen aan en willen we eigenlijk allemaal niet gewoon weten waar de brandweer naar toe moet. Het zou toch jammer zijn als we dat straks niet meer weten. Zoveel kwaad kan het nou ook weer niet. Als het over privacy gaat kan de overheid beter zijn eigen computersystem beter beveiligen, potentieel veel grotere risico's namelijk.
Daar gaat het helemaal niet om. Enerzijds is het een stukje privacy en anderzijds zijn het andermans berichten. Wij gaan toch ook niet in jouw emails zitten spitten? Nu is het nog openbaar, in die zin dat het over een netwerk gaat wat zonder bijzondere inspanning is mee te lezen. Sterker nog, het staat op internet. Als men dat ooit besluit af te schermen dan is er niets wat je kunt claimen. Dat het altijd zo is geweest en dat het gewoon "leuk" is, zijn natuurlijk geen steekhoudende argumenten. Misschien vind ik het wel leuk om mensen neer te steken, niet alles wat leuk is is toegestaan en kun je rechten aan ontlenen (eerder behaalde resultaten...)