Waar ik op doel en dat las ik een beetje in de posting waar ik op reageerde, is dat social media straks P2000 zal gaan vervangen. In die zin dat "men straks toch wel weet wat er aan de hand is en waar". Dat is van dezelfde orde als de eerdere uitspraak dat alle steekpartijen toch wel over Twitter zouden gaan. Natuurlijk zal er zeker wat extra communicatie Twitter gaan plaatsvinden, maar dat zal zich geenszins verhouden tot het aantal meldingen wat niet meer te volgen is. Alsof iedereen straks elke onder A1 gierende ambulance gaat twitteren. Branden en ongevallen staan toch wel op Twitter, ik zou niet weten wat het wegvallen van P2000 daar aan zou moeten veranderen?
Bovendien, de discussie verschuift een beetje, aangezien er geïnvesteerd wordt aan het instandhouden van P2000 en Opstelten met zijn uitspraken een lang aanbestedingstraject in de war aan het schoppen is. In dat perspectief is de kans groot dat de inhoud van de berichten zal gaan veranderen, wellicht in combinatie met het aanpakken van P2000-monitors. Als commerciële aanbieders van semafonie dat kunnen, waarom zou de Nederlandse overheid dat dan niet kunnen?