P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy

Auteur Topic: P2000 alarmeringsnetwerk nu en in de toekomst / meldingen op internet en privacy  (gelezen 265449 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #590 Gepost op: 21 mei 2013, 19:50:27
Waarom ga je op je fiets naar je werk terwijl je normaal gesproken met de auto gaat.
Jeetje, je kunt ook wel op zoek gaan naar spijkers op laag water zeg...

Het gaat om het 'nut' ervan. Klaar nu dit onderwerp ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #591 Gepost op: 21 mei 2013, 19:51:23
Ik zie het probleem van de meldtekst niet echt, wel ik zie ik het probleem van P2000 dat door iedereen op het internet wordt geduveld. Ook al bekijk je alle meldingen om welke reden ook je hoeft niet alles op internet te plaatsen in dit geval lijkt het mij meer zeggen over het verstand van de persoon die de melding copieerd dan het verstand van de centralist.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #592 Gepost op: 21 mei 2013, 19:55:27
Ik zie het probleem van de meldtekst niet echt, wel ik zie ik het probleem van P2000 dat door iedereen op het internet wordt geduveld. Ook al bekijk je alle meldingen om welke reden ook je hoeft niet alles op internet te plaatsen in dit geval lijkt het mij meer zeggen over het verstand van de persoon die de melding copieerd dan het verstand van de centralist.

Tja, hoe gaan we dat probleem oplossen? P2000 blokkeren?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #593 Gepost op: 21 mei 2013, 20:05:20
Tja, hoe gaan we dat probleem oplossen? P2000 blokkeren?

Bijvoorbeeld is dat een optie sterker nog dat gaat zover ik heb begrepen in 2014 ook gebeuren en gebeurd zelfs al in bepaalde regio's.
Andere optie is om personen die dergelijke meldingen zonder enige zelfreflectie op internet kwakken (het zal maar een van je ouders zijn die in de melding bedoeld wordt) aan te spreken op hun gedrag, zeker hier op dit forum.
Voor de crew van de LL heeft een dergelijke tekst naar alle waarschijnlijkheid een stuk meerwaarde voor jou en mij als "spotter" of geintresseerde of weet ik wat heeft het geen enkele meerwaarde en siert het zeker de niet HV-ers om dergelijke meldingen niet te copieren maar ter kennisgeving te zien.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #594 Gepost op: 21 mei 2013, 22:42:33
Bijvoorbeeld is dat een optie sterker nog dat gaat zover ik heb begrepen in 2014 ook gebeuren en gebeurd zelfs al in bepaalde regio's.
Andere optie is om personen die dergelijke meldingen zonder enige zelfreflectie op internet kwakken (het zal maar een van je ouders zijn die in de melding bedoeld wordt) aan te spreken op hun gedrag, zeker hier op dit forum.
Voor de crew van de LL heeft een dergelijke tekst naar alle waarschijnlijkheid een stuk meerwaarde voor jou en mij als "spotter" of geintresseerde of weet ik wat heeft het geen enkele meerwaarde en siert het zeker de niet HV-ers om dergelijke meldingen niet te copieren maar ter kennisgeving te zien.

Bij het blokkeren van P2000 gaat men tegen bijzonder grote problemen aanlopen, maar dat wordt behandeld in een ander topic. De eerste punt over het kwakeloos kopiëren.. ja..   dat handhaven o.i.d. gaat nooit lukken.

Maar meldingen waar 'iets' waardoor is staat wat interessant is om over te praten behandelen wij juist op dit forum.. En de meeste p2000 meldingen zijn niet bedoeld voor geïnteresseerden en spotters, enkel persmeldingen.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #595 Gepost op: 21 mei 2013, 23:05:23
Mijn mening: Gooi heel P2000 maar op slot of weg... het gaat nieuwsgierig Nederland echt niet aan. Journalisten mogen zich na het incident melden bij de persvoorlichter.
Arts  www.alphalog.nl


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #596 Gepost op: 21 mei 2013, 23:10:29
Mijn mening: Gooi heel P2000 maar op slot of weg... het gaat nieuwsgierig Nederland echt niet aan. Journalisten mogen zich na het incident melden bij de persvoorlichter.

Hoe weet je journalist dan dat er een incident is zonder P2000 998765


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #597 Gepost op: 21 mei 2013, 23:25:16
Hoe weet je journalist dan dat er een incident is zonder P2000 998765

Het schijnt, maar dat zijn slechts geruchten, dat er al "persalarm" bestond laaaaang voor P2000.
Dus...


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #598 Gepost op: 21 mei 2013, 23:28:59
Het schijnt, maar dat zijn slechts geruchten, dat er al "persalarm" bestond laaaaang voor P2000.
Dus...

Als men dat persalarm wel blijft gebruiken.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #599 Gepost op: 21 mei 2013, 23:31:26
Je moet ontzettend uitkijken wat je op P2000 gooit. Tel nummers, adressen, namen, niks kan eigenlijk omdat iedereen kan meelezen. Het is nu vaker een last dan dat het ons werk verlicht. Zo snel mogelijk afschermen en voor de pers een alternatief zoeken of een goed mediabeleid.